A VW elektromosítja a Tiguant

Most plug-in hybridként is: a kedvelt SUV-ot nem csak optikailag frissítették fel
A VW elektromosítja a Tiguant
 

 

A Tiguannak igazából nem kell példaképet keresnie. Először is ez a VW leggyakrabban eladott SUV-ja, az eladási mutatói folyamatosan nőnek. Ennek ellenére a sikermodell nyíltan a magasabb körökbe törekszik: a ráncfelvarrás után olyan arculatot kapott, amivel középkorúan is fiatalos maradhat.

A kozmetikázásnál azonban érdekesebb, hogy kétféle új motorral kerülhet a birtokunkba. A klasszikus benzines és dízeles változat mellett ugyanis felbukkant egy plug-in verzió is, 50 kilométeres elektromos hatótávolsággal, valamint a Tiguan R sportverziója is megjelent.

Strukturálisan nem sok minden változott a Tiguanban. Az orra kicsit megnyúlt, így már eléri a 4,50 méteres hosszúságot. Ezzel együtt a motorháztető is magasabbra került, mint korábban - ezt a Tiguan Alltrackből vették át és igazították az autó hosszához. Minden más mérete és térfogata változatlan.

Ám a SUV modernebbnek néz ki a korábbiakhoz képest. A belső térben a VW a klasszikus, forgókkal és gombokkal ellátott klímaberendezést érintőképernyőre cserélte. A kormánykerék mégis valódi gombokra hagyatkozik, és csak érintésérzékelő elemekkel egészült ki. Mindkét újdonság opcionális, ahogyan a digitális sebességmérő is.

A VW az asszisztenciában is lépést tart az időkkel. Ahogyan eddig, az autóban többféle segédet találunk: opcionálisan tartja a sebességet, a távolságot és a nyomvonalat is, ám az átdolgozott verzióban mindezeknek magabiztosabban kellene működnie ahelyett, hogy csak a hibákra reagálnak.

A legnagyobb előrelépés a Tiguan motorprogramja. Egy részben elektromosított VW-variáns már megjelent, mielőtt a modell második generációját piacra dobták volna. A Tiguan e-Hybridben egy 1,4 literes benzinmotor és egy elektromotor közösen, vagy egymástól függetlenül dolgozik. Az erőt dupla kuplung szállítja az első tengelynek.

Tisztán elektromosan az autó legfeljebb 130 km/órára képes, ami a legtöbbeknek elegendő lehet a munkába járáshoz. A két motor összteljesítménye 245 km/óra.

Az új modell már foglalható, az első autókhoz ősszel lehet majd hozzájutni. A SUV jócskán drágul a korábbiakhoz képest: 9 és félmillió forintos indulóárral számolunk, ennyiért kézi váltós, 130 lóerős modellhez juthatunk hozzá.

Kapcsolódó cikkek

Ez a mini épp olyan, mint a régi szép időkben

Ez a Mini épp olyan, mint a régi szép időkben

Három brit és egy svájci cég eleveníti fel az 1959-es kisautó koncepióját