Kis kombi szórakoztatófaktorral: kipróbáltuk a Mini Cooper S Clubman-t

A józan ész túlértékelt, és egy csomagtartó-tető mit se számít. Ezeket tanuljuk meg a Mini Cooper S Clubmantől, a szerpentineken, a szupermarket előtti parkolóban és mindenekelőtt: a jármű kategóriájával kapcsolatban, mivel a kisautó kombi-kategóriába a Mini egyáltalán nem passzol.
Kis kombi szórakoztatófaktorral: kipróbáltuk a Mini Cooper S Clubman-t
 

 

Ha sok helyre vagy maximális átrendezhetőségre vágynánk, ahhoz egy Skoda Fabia kombi lenne az ideális. A 4,26 méter hosszúságú mini ennél vadabb - már ha épp a vadságra van igényünk. Bájosabb is, ha épp erre vagyunk fogékonyak. Ám mindenekelőtt: ez az autó gazdagabb a hagyományokban.

Még mindig nem trendi a csomagtartó-tető

A 70-es években a Clubman név alatt a háromajtós mini kombiverzióját gyártották, ám az aktuális generációban a Clubman már önálló modell. Az alapmodellnél 2015 óta 0,4 méterrel hosszabb verzióban kapható, ráadásul négy, hagyományos módon nyíló ajtóval van felszerelve.

Változatlan azonban, hogy a csomagtartó-tető helyett két, oldalra felszerelt ajtót kapunk. Ennek racionálisan semmi értelme, ám leírhatatlan menőséget sugall. Ehhez társul a 360-tól akár 1250 literig terjedő rakodótér. Ez megfelel a nagybevásárláshoz, a nyaraláshoz feltételezhetően nem.

Különben az autó szűkösnek hat: az utasok folyamatosan súrlódnak az ajtó és a tető borításával, az utastér összességében inkább pilótafülkének hat. Mindenhez felkattintható kapcsolókat kapunk, a motor beindításától a fedélzeti világításig, beleértve a fordulatszámot és a sebességet ellenőrző eszközöket is. A színes bőrhuzatok és a baseball-labdaszerű érzet jól passzolnak ehhez a hangulathoz.

A Cooper S a Clubman második sportverziója, ennek megfelelően feszesen rugózik. Ám ez a keménység is kifinomult. Van különbség aközött, hogy az ember megérzi a kátyúkat, vagy beléjük döccen. Teszt-minink a kanyarokat is szépen veszi be, alig vonakodik.

A vaskos, három küllős kormánykerékkel ellátott Miniben szívesen ugratunk át a hét sebességen, a 2 literes, négyhengeres benzinmotor könnyedén repít. Ezzel szemben a 192 lóerős autó túl hamar vált vissza, és időbe telik, mire összekapja magát. Automata tesztautónk értéke 11 és félmillió forint, ám a hatsebességes, kézi váltós opcióhoz már 10 és félmillió forintért hozzájuthatunk.

Értékelés


Vezetői élmény 3/4

Feszes és direkt. Komoly vagy kamaszos, mindenkinek kedve szerint.

Teljesítmény 3/4

2 literes, négyhengeres motor

192 lóerő (141 kW)

Max sebesség 228 km/óra

0-100 km/h: 7,2 s

Fogyasztás 2/4

6,5 liter (normál), 7,8 liter (a teszt során)

Ár 1/4

10 és félmillió forinttól, a tesztautó ára 11 és félmillió forint

Kapcsolódó cikkek

Honda Jazz hibrid

Honda Jazz, Jazz Crosstar – Csak hibrid hajtással!

Megérkezett a Honda Jazz legújabb változata

Elektromos lesz az egykori hippibusz

Elektromos lesz az egykori hippibusz

E-motort kapott a klasszikus VW Bulli

Megérkezett a VW első elektroautója

Megérkezett a VW első elektroautója

Az ID.3-ban kevés, már ismert dolgot találunk, ám annál nagyobb potenciált rejt a jövőre nézve.