Honda Jazz, Jazz Crosstar – Csak hibrid hajtással!

A japánok nemrég leplezték le a legfrissebb Jazz-t, amely kezd olyan kultikus autóvá válni, mint az 1972-ben útjára indul Civic. Az újdonság Európában csak hibridként lesz kapható!
Honda Jazz hibrid

A legújabb Honda kisautó már az ötödik generáció, ugyanis az 1982 és 1986 között gyártott mini autót (City), Európában Jazz néven forgalmazták. A típus jó hírét a 2001-ben kijött kivitel alapozta meg, aminek a formáját követi a legfrissebb modell is. A Honda annyira ráment a zöldségre, hogy „sima” benzines változatot nem is hozza el felénk, a dízel verziónak pedig a gondolata fel sem merült...

A tervezők nem csak a jellegzetes Jazz formát hagyták meg, hanem az utastér egyterű jellegét is. A Magic Seats ülésrendszert ismét bevetették, így a 304 literes csomagtartó két mozdulattal bővíthető 1205 literessé. Ez annak köszönhető, hogy az üzemanyagtank az első ülések alá került. Így már nyugodtan lehet magas dolgokat állítva szállítani a hátsó ülés lábterében.

Mivel a karosszériában felhasznált anyagok 80 százaléka nagy-szilárdságú acél, így vékonyabbra méretezhették az első szélvédő oszlopot. Ez sokat jelentett, mert az előd 116 mm vastag kialakítása a jelenlegi kivitelnél mindössze 55 mm. A könnyű építés meglátszik az új Jazz össztömegén is, mivel a két villanymotorral szerelt autó legkönnyebb kivitele 1228 kg. Ez egy négyméteres hibrid járműtől jó érték.

A műszaki adatokat elnézve, igen kellemes darab lesz a Jazz, mivel vegyül benne a dinamizmus és a műszaki kifinomultság. A céljuk az volt a tervezőknek, hogy élvezetesen vezethető hibridet alkossanak. A hibrid technika 1500 köbcentis motorból és két villanymotorból áll. A rendszer működéséről és a paraméterekről itt tudhat meg többet.

Az új Jazz egy fontos területen is felzárkózott, és behozta a márkánál tapasztalt lemaradást. A Honda gyártmányaira sajnos az utóbbi időben jellemző, hogy a központi kijelző menü rendszerének a kezelése és fejlettsége elmaradt a konkurensekétől. Erre a megoldást a Honda e-ből átvett, teljesen új program és kezelőfelület jelenti, amihez komoly applikációs támogatást is biztosítanak.

Újdonság még a szabadidő-autó divat meglovagolása. Ezért elkészítették a Crosstar kivitelt, amely megkapta a műanyag sárvédő szélesítéseket és a küszöb toldatokat. És persze az emelést, így a Jazz 105,2 mm-es szabad-magassága 144,2 mm-re változott. A Crosstart arról is meg lehet ismerni, hogy néhány külső színt, csak ez a típus kap meg, ezek a Jazz-nél nem elérhetők. A Crosstar üléshuzatai pedig vízállók.

Benedek Attila

Kapcsolódó cikkek

Trendi elektroautó a városiaknak: megérkezett a Honda e

Trendi elektroautó a városiaknak: megérkezett a Honda e

Jól néz ki és kissé drága, ám ehhez képest keveset nyújt

A VW elektromosítja a Tiguant

A VW elektromosítja a Tiguant

Kétféle új motorral érezik.