Toyota Yaris Cross - Landolt a legkisebb Toyota suv

A Toyota még jobban fel akarja pörgetni az európai eladásait. Ennek köszönhető a Yaris Cross születése.
Toyota Yaris Cross bemutató
 

 

Az egyre jobban terjedő szabadidő-autó őrületnek köszönhető a legfrissebb és a legkisebb Toyota suv létrejötte. A Toyota meglehetősen optimista az európai tervező bázis (EDD) és a japán központ által megálmodott autóval kapcsolatban. A jövőre piacra kerülő újdonságot Franciaországban fogják gyártani, a megcélzott éves mennyiség 150 ezer darab. A világ egyik legnagyobb autógyára tudhat valamit, mert ez a darabszám az európai kompakt suv piac több, mint 8 százalékát jelenti...

Az online sajtórendezvény formájában leleplezett autóval kapcsolatos pozitív hozzáállás érthető. Szerencsére pár éve már elengedte a Toyota a sótlan formatervezési irányvonalát, aminek az eredménye a jó műszaki tartalmú, de rendkívül unalmas autók voltak.

Az aktuális Rav4 sokat merített a tengerentúli terepjáró és kisteherautó választék kinézetéből, ezért vált ennyire karakteres jelenséggé. A sort a márka GA-B elnevezésű padlólemezére épült Yaris Cross folytatja. Az újdonság a kompakt suvok mezőnyébe harcol a vevőkért, mert a 2560 milliméteres tengelytávú autó 4180 milliméter hosszú, 1765 mm széles és 1560 mm magas. A Toyota legújabb modellje a Yaris-nak és más kisautóknak is komoly ellenfele.

A Yaris Cross a dögös, terepjárós külseje mellett a felvonultatott technikával és a praktikusságával is próbál hódítani. A terepjárós külső jegyek szerencsére nem csak a divatot és az aktuális formatervezési irányt tükrözik: meglepő, de Yaris Cross elérhető négykerék-hajtással is. Ebben a szegmensben ez nem jellemző.

A 4x4 hajtásnál valószínűleg több embert érdekel a friss fejlesztésű 2,0 és 2,5 literes motorokkal rokonságban lévő 1,5 literes erőművön alapuló hibrid rendszer. 116 lóerős összteljesítményt produkáló technika került az újdonságba.

Sok dolgot még nem árultak el az új öntöltő hibrid rendszerről, ami biztos, hogy a három hengeres gazdaságosan bánik a keletkező hővel, mert 40 százalékos a termikus hatásfoka. A másik motorral kapcsolatos tudnivaló, hogy komolyan csökkentették a belső súrlódását.

Az autó aduásza a külső, és a hibrid hajtás mellett a praktikusság. Ezt a vevő csábítást a két méretben állítható csomagtartó padlóval, és a csomagok okos rögzítési lehetőségeivel harangozták be.

Benedek Attila

Kapcsolódó cikkek

Trendi elektroautó a városiaknak: megérkezett a Honda e

Trendi elektroautó a városiaknak: megérkezett a Honda e

Jól néz ki és kissé drága, ám ehhez képest keveset nyújt

Honda Jazz hibrid

Honda Jazz, Jazz Crosstar – Csak hibrid hajtással!

Megérkezett a Honda Jazz legújabb változata

Ez a mini épp olyan, mint a régi szép időkben

Ez a Mini épp olyan, mint a régi szép időkben

Három brit és egy svájci cég eleveníti fel az 1959-es kisautó koncepióját