Egy igazi klasszikus nagy belső térrel: leteszteltük az új VW Caddy-t

A Volkswagen négy évtized során alig változtatott a Caddy sorozaton, akkor azonban alapjaiban reformálta meg azt: a modell pick-upként kezdte, az utódja már egy jól összerakott kis teherkocsi lett.
Jóval több, mint haszonjármű: leteszteltük az új VW Caddy-t
 

2003 óta ebben a formában találkozhatunk vele, ami valahol félúton áll a van és a teherkocsi között. Ami azonban a Caddy mindig is volt: egy pragmatikus haszonjármű.

A bőkezűen mért belső terület a 4,4 méter hosszú VW-t tökéletes választássá teszi a nagycsaládosok számára, esetleg azoknak, akik nagy helyet foglaló sporteszközökkel kelnének útra. Elől az ember kényelmesen ül. A hátsó ülésen a karfák állíthatók, vagy - másik megoldásként - összecsukhatók az ülésekkel együtt.

A VW opcionálisan egy harmadik üléssort is kínál két további ülőhellyel. Aki tehát hetesben utazna a Caddy-ben, annak ebbe a 47 centiméterrel kibőbített, nagyobb változatba érdemes befektetni.

A Volkswagen többféle motort kínál a Caddy-hez: választhatunk egy 130 lőerős benzinmotor, egy 110 lóerős fölgázas változat és 75, 102 vagy 150 lőerős dízelmotorok közt. Tesztautónk ezek közül a középső dízelmotorral volt ellátva.

Ez a kétliteres-négyhengeres a fordulatszámot illetően csendesnek és takarékosnak bizonyult. Fogyasztásunk földúton és autópályán 5,5 liter körül mozgott. Városban ezzel szemben a fedélzeti számítógép 6,8 litert jelzett ki.

A legnagyobb hajtóerőt 1900 és 3500 közti fordulatszámon éreztük. Ha efölé kerültünk, a tolóerőhöz képest aránytalanul nőtt a zajszint. Az autó irányítása ugyanakkor könnyed, ám mégis meglepően precíz.

Összességében elmondhatjuk: a Caddy továbbra is megmaradt haszonjárműnek - ám tökéletesen alkalmazkodik a családos hétköznapokban is.

Autogramm

Vezetési élmény 2/4

Klassz és kellemes egy haszonjárműhöz képest, ám a hátsó tengely kényelmetlen és idegesítő

Teljesítmény 2/4

2 literes turbódízel (75 kw)

Max sebesség: 175 km/h

0-100 km/h: 12,9 s

Fogyasztás 2/4

5,3 liter (normál), 5,5 litertől 6,8 literig (a teszt során)

Ár 2/4

7 millió 300 ezer forinttól, a tesztautó értéke 8 millió forint

Kapcsolódó cikkek

Kompromisszum a terepjáró és a városi suhanás közt: leteszteltük a Jeep Compass Trailhawk-ot

Kompromisszum a terepjáró és a városi suhanás közt: leteszteltük a Jeep Compass Trailhawk-ot

Mutatós és robosztus az új Jeep, de offroadernek talán nem a legjobb választás.

Nyílt és becsületes: leteszteltük a BMW Z4-et

Nyílt és becsületes: leteszteltük a BMW Z4-et

Az új BMW meghozza a kedvet a nyárhoz, olyan szépen suhan: szinte túl szépen.