Egy igazi klasszikus nagy belső térrel: leteszteltük az új VW Caddy-t
2003 óta ebben a formában találkozhatunk vele, ami valahol félúton áll a van és a teherkocsi között. Ami azonban a Caddy mindig is volt: egy pragmatikus haszonjármű.
A bőkezűen mért belső terület a 4,4 méter hosszú VW-t tökéletes választássá teszi a nagycsaládosok számára, esetleg azoknak, akik nagy helyet foglaló sporteszközökkel kelnének útra. Elől az ember kényelmesen ül. A hátsó ülésen a karfák állíthatók, vagy - másik megoldásként - összecsukhatók az ülésekkel együtt.
A VW opcionálisan egy harmadik üléssort is kínál két további ülőhellyel. Aki tehát hetesben utazna a Caddy-ben, annak ebbe a 47 centiméterrel kibőbített, nagyobb változatba érdemes befektetni.
A Volkswagen többféle motort kínál a Caddy-hez: választhatunk egy 130 lőerős benzinmotor, egy 110 lóerős fölgázas változat és 75, 102 vagy 150 lőerős dízelmotorok közt. Tesztautónk ezek közül a középső dízelmotorral volt ellátva.
Ez a kétliteres-négyhengeres a fordulatszámot illetően csendesnek és takarékosnak bizonyult. Fogyasztásunk földúton és autópályán 5,5 liter körül mozgott. Városban ezzel szemben a fedélzeti számítógép 6,8 litert jelzett ki.
A legnagyobb hajtóerőt 1900 és 3500 közti fordulatszámon éreztük. Ha efölé kerültünk, a tolóerőhöz képest aránytalanul nőtt a zajszint. Az autó irányítása ugyanakkor könnyed, ám mégis meglepően precíz.
Összességében elmondhatjuk: a Caddy továbbra is megmaradt haszonjárműnek - ám tökéletesen alkalmazkodik a családos hétköznapokban is.
Autogramm
Vezetési élmény 2/4
Klassz és kellemes egy haszonjárműhöz képest, ám a hátsó tengely kényelmetlen és idegesítő
Teljesítmény 2/4
2 literes turbódízel (75 kw)
Max sebesség: 175 km/h
0-100 km/h: 12,9 s
Fogyasztás 2/4
5,3 liter (normál), 5,5 litertől 6,8 literig (a teszt során)
Ár 2/4
7 millió 300 ezer forinttól, a tesztautó értéke 8 millió forint