Egy komfortos alternatíva: leteszteltük a Peugeot 208-at
Egy kisautónak akkor van értelme, ha az ember nem családos és többnyire a városon belül mozog - és a 208-asunk a teszt során végig jó alternatívának tűnik a kompakt autókra.
Tesztautónk, a topmodell 131 lóerős benzinmotorral és nyolc fokozatú automatikával felszerelve - és ez a hajtáslánc könnyedén repíti. Kissé ugyan morog, de a hang belülről hallgatva már kellemesebb. A nyolcsebességes automatika kényelmesen vált, nyomát sem érezni rajta bizonytalanságnak.
Kérésre sportos, általában kulturált
Sportmódban a 208 szinte agresszíven tép: a kerekek hasítják az aszfaltot, ahogy 8,7 másodperc alatt eléri a 100-at. A maximum sebesség 208 km/óra, ám a futómű és a vezérlés kényelmesebb az ennél alacsonyabb tartományban.
A mindennapokban a 208-as kellemesen, ám folyamatosan rugózik, egy kisautóhoz képest kulturáltan halad. Sajnos ez a fogyasztási szokásairól már nem mondható el: városi forgalomban általában 8 liter körül alakul. Aki kicsit visszafogja magát és inkább autópályán használja, az 6 liter körül úszhatja meg.
Ha már a spórolásnál tartunk, a Peugeot nem vitte túlzásba: a tesztautónk a kiegészítők listáján szinte mindent beikszelt. A legjobban felszerelt “Allure” GT-vonalas csomaggal kombinált, amelyhez további extrák is társulnak. Ezek közül a 3D-térképes navigáció a legdrágább (mintegy 264 ezer forint). A mindennapokban nincs szükség ennyi kütyüre - ám ha a kisautót egy kevésbé felszerelt, nagyobb kocsi alternatívájaként fogjuk fel, a többségük megindokolható.
A belső tér csinosan dizájnolt, aprólékosan kidolgozott. Ami a hely méretét illeti, kompromisszumokat kell kötnünk: 260 liter passzol a csomagtartóba, előre döntött hátsó ülésekkel már kényelmesebb, 1106 literre módosul.
Pakolóteret ugyanakkor a Peugeot bőven kínál: egy lenyíló szelep a középső konzolon például telefontartót rejt, ha valaki az infotainment helyett inkább Google maps-sel követné az utat. Ezen kívül az autó egy óriási kesztyűtartóval is el van látva, tehát mindennek akad helye.
A kis Peugeot-ot vezetni kellemes. Jól néz ki, elegendő asszisztenciát és kellő mértékű örömöt nyújt. Ha nem a topmodellben gondolkodunk, még csak nem is drága: mindössze 5 és félmillió a benzinmotoros változat. Ez 400 ezerrel több ugyan, mint például egy 80 lóerős VW Polo - utóbbiból azonban sok kellemes dolog hiányozna, ami a Peugeot-ban szériatartozék, és amit az ember semmiképp sem szeretne kihagyni.
Autogramm
Vezetési élmény 3/4
Kissé merev és feszes, viszont komfortos, csak a kellő mértékben sportos.
Teljesítmény 3/4
1,2 literes, négyhengeres turbobenzinmotor, 131 lóerő (96 kW)
Maximum sebesség 208 km/h
0-100 km/h: 8,7 s
Fogyasztás 1/4
4,4 liter (normál), 6,5 liter (a teszt során)
Ár 2/4
5 és félmillió forinttól, a tesztautó értéke 10 millió forint