Áram nélkül csak egy szomjas svéd: leteszteltük a Volvo XC40-et

Az elmúlt években a Volvo számára nem volt fontosabb autó az XC40-nél. A svédek végre a kompaktosztályban is kínáltak járműt, nem is akármilyet: egy kompakt SUV-ot. A legnagyobb előnye, hogy a vásárlók veszik, mint a cukrot.
Áram nélkül csak egy szomjas svéd: leteszteltük a Volvo XC40-et
 

 

Benzin nélkül járhatunk dolgozni

Tesztautónk meghajtásáról egy Plug-in-Hybrid gondoskodik. Összteljesítménye 262 lóerő, ami egy 180 lóerős, 1,5 literes háromhengeres benzinmotor, illetve a 82 lóerős elektromotor közt oszlik meg. Ez feleslegesen nagy erőbedobás, ám a Volvo a Plug-injeinél soha nem aprózza el.

Az akksi a maga 10,7 kWh-s teljesítményével a WLTP-norma szerint több mint 50 kilométeres, tisztán elektromos használatot tesz lehetővé. Valójában körülbelül 45 kilométer tűnik reálisnak. Ez sokaknak elegendő a munkába járáshoz és haza is. Ami minket illet, akár két napig használhatjuk ilyen formában. Ezután azonban szükségessé válik az XC40-est feltölteni, mert üres akku mellett az autó 9-10 litert vesz magához. Ennél sok kompakt SUV takarékosabb.

A teszt során a fogyasztási átlagunk 4,8 liter körül alakult, elsősorban városi használat során és csak részben autópálya, illetve vidéki utak igénybevételével. Mindez természetesen arra utal, hogy aki 45 kilométernél messzebb nem merészkedik, az az XC40-est elméletileg 0 literrel használhatja.

A hajtáslánc kifogástalanul működik: a benzinmotor észrevétlenül háttérben marad, szinkronja az e-motorral zökkenőmentes. Ha az ember nem tudná leolvasni az értékeket a mutatós diagramról az infotainment-display-en, talán az se tűnne fel neki, hogy a hagyományos motor egyáltalán működik.

Sofőr és utasai egyaránt jól érezhetik magukat az ízlésesen berendezett, szolidan kidolgozott és szép anyagokkal díszített belső térben. Igaz, hátulra nem esik be túl sok fény, de legalább a fejünknek és térdünknek elegendő hely marad. Ezen túl csak az olykor nem épp harmonikus rugózás zavarja az összbenyomást. Út közben az autó gyakran dülöngél, a gyors kanyarokban néhol túl lágy, tehát az XC40 példásan mutatja be a SUV-ok általános gyengéit.

Az XC40 Plug-in-Hybrid legalább 18 millióba kerül, tesztautónk közel 22 millió. Sok pénz ez egy kompakt SUV-ért, bármilyen mutatós is legyen. Mégis sok vásárló számára megéri. A környezetünknek pedig csak akkor, ha az autót rendszeresen töltjük.

Autogramm

Vezetési élmény 2/4

Összességében nyugodt, visszafogottan komfortos, néhány hátulütővel

Teljesítmény 4/4

1,5 literes, háromhengeres benzinmotor és e-motor

262 lóerő (192 kW)

Max sebesség 205 km/óra

0-100 km/h: 7,3 s

Fogyasztás 3/4

1,9 liter (normál), 4,8 liter (a teszt során)

Ár 1/4

18 millió forinttól

A tesztautó értéke 22 millió forint

Kapcsolódó cikkek

Ez a komfortos francia tud valamit: leteszteltük a Citroen Cactus C4-et

Ez a komfortos francia tud valamit: leteszteltük a Citroen Cactus C4-et

Könnyedén rugózik, jól kipárnázott és megfelelően motorizált

Senki sem a csomagtartója miatt fogja megvenni: leteszteltük a Fiat 500x Sportot

Senki sem a csomagtartója miatt fogja megvenni: leteszteltük a Fiat 500x Sportot

A helyes kis olasz sportosra sikeredett, de összességében inkább szórakoztató

Két tengely, három motor: leteszteltük az Opel Grandland X Hybrid4-et

Két tengely, három motor: leteszteltük az Opel Grandland X Hybrid4-et

Ez a kompakt SUV nem éppen klímavédő, de céges autóként megérheti nekünk