Négy felnőttnek és három italtartónak: leteszteltük a Nissan Juke-ot

Amikor az első Juke megjelent, a terepjárók még komoly lehetőséget jelentettek, összkerékhajtással és olyan szívóssággal, ami még egy dzsungelben való bevetésen is megállta volna a helyét - más kérdés, hogy az autóval inkább a luxusnegyedek parkolóiban találkoztunk.
Leteszteltük a Nissan Juke-ot

A Nissan sok mindent másképp csinált: a kipárnázott formák, tartós kialakítás és feszes rugózás jellemezték. Ennek eredménye lett a másfélmillió eladott darab. A második Juke is hasonló babérokra tör, mint elődje, habár 4,21 méteres hosszúsága a városban már hátrányt jelenthet.

Cserébe azonban mostmár hátul is kényelmesen elfér benne négy felnőtt, míg a 422 literes csomagtartóba már három italtartó rekesz is berakható. A csomagtartó állítható magasságú padlója a tér maximális kihasználását teszi lehetővé, vagy épp egy egyenletes pakolófelületet nyújt.

A magasabbra pozicionált üléseket elsősorban a régi Juke-törzsvásárlók értékelik. Ezen kívül a belső tér jelentősen feljavított dizájnján és ayagminőségén is megakadhat a szemük.

A Nissan tartózkodik a divatos kísérletektől. Maradnak a kerek, analóg eszközök, valódi gombok és tekerők. A navigáció TomTom technikával működik, extra tétel, ám szerénynek hat. Ez ugyanakkor pozitívum: az ember minden beállítás mellett támaszkodhat rá, habár a saját okostelefonunk is éppen ilyen jól eligazít.

A Nissan egyetlen motort kínál az autóhoz, egy 117 lóerős, turbóbenzines darabot, ami csak az első kererek meghajtását biztosítja. Habár a magas fordulatszámot kedveli, hangja csak néha válik idegesítővé - a szigetelés hatékonyan működik. Az 1,2 tonnás Juke fogyasztása tűréshatáron belül marad, 100 kilométeren 5,5 és 6,5 liter közt alakul. Ez nem álomérték, de egy ekkora méretű SUV esetében teljesen oké.

A DSG-automatikával frissen felszerelt Juke olyan autókkal osztozik ezen a technikán, mint a Renault Captur. Mozgása harmonikusabb, mint elődjéé, ehhez a 11 centis kerékbázis is hozzájárul. A vezérlése precíz, mozgása agilis. Szériától függően nyomtartó- és vészkfékasszisztenciát is kapunk hozzá, ám ezek a rendszerek még nem működnek kifogástalanul.

A Nissan okosan árazta be a Juke-ot: a helykínálatot illetőn az autó a mini SUV-szegmens felső harmadába tartozik, míg az árát illetően marad a legalsóban. Ez egy fair deal, amit a kifinomultabb asszisztenciás rendszerek és infotainment, valamint a nagyob motorválaszték tehetne még vonzóbbá.

Értékelés

Vezetési élmény 2/4

Egy ekkora méretű SUV-hoz képest igazán agilis, ám a komfort terén vannak hiányosságai

Teljesítmény 2/4

1 literes, háromhengeres turbóbenzinmotor 117 lóerővel (86 kW)

Max sebesség 80 km/óra

0-100 km/h: 11,1 s

Fogyasztás 3/4

4,8 liter (normál), kb 6 liter (a teszt során)

Ár 3/4

Alapmodell: 6 millió 700 ezer forint

A tesztautó értéke 9 millió 700 ezer forint

Kapcsolódó cikkek

Leteszteltük az Opel Grandland X Hybrid4-et

Két tengely, három motor: leteszteltük az Opel Grandland X Hybrid4-et

Ez a kompakt SUV nem éppen klímavédő, de céges autóként megérheti nekünk.

Leteszteltük a Fiat 500x Sportot

Senki sem a csomagtartója miatt fogja megvenni: leteszteltük a Fiat 500x Sportot

A helyes kis olasz sportosra sikeredett, de összességében inkább szórakoztató.

Leteszteltük a Porsche Cayenne S Coupét

Kevesebb hely, sportosabb utazási élmény: leteszteltük a Porsche Cayenne S Coupét

A sportosított SUV egy Porsche - és ez a legjobb, amit elmondhatunk róla.