Leteszteltük: a legtakarékosabb Seat Leon földgázzal működik

Elviekben a Seat Leon már régen működhetne elektromosan is. A technológia a cégnél adott, az e-golffal a platformot is megalkották hozzá. A kompaktautók piacán azonban a spanyolok egyelőre nem az áram, hanem egy más típusú üzemanyag bevezetése mellett határoztak.
Leteszteltük: a legtakarékosabb Seat Leon földgázzal működik

A Leon TGI ugyanis földgázzal működik. Ez egzotikusnak hangozhat, ám vevőként nagyon megéri: a földgázas modell kevesebbe kerül, mint egy hasonló tulajdonságokkal rendelkező dízel - a vételárat és a fenntartást tekintve egyaránt.

Hosszú lehet az út a következő benzinkútig

Az alacsony ár ugyanakkor megkötéseket is hordoz magában. A földgázzal való tankolás cseppet sem olyan komfortos, mint dízellel vagy benzinnel: relatíve kevés ilyen töltőállomás működik nálunk, és külföldön sem sokkal jobb a helyzet. Földgázas autóval utazni tehát tervezést igényel. Aki veszi a fáradságot, az sokat spórolhat, hiszen a Leon TGI-t 7 ezer forintból teletankolhatjuk, amivel lazán halad 450 kilométeren át.

Egyebekben a Leon kevésbé különbözik benzines társaitól. Kívül az embléma árulkodó, míg belül az üzemanyagszint-jelző. Az ülések pozíciója és a hely mennyisége elegendő egy kisebb családnak, a kombi variáns esetében akár egy nagyobbnak is. Az infotainment-rendszer megbízhatóan kommunikál az okostelefonunkkal, ez a szolgáltatás magától értetődően és ergonomikusan működik.

Ami a csomagteret illeti, a Seat kompromisszumokra kényszerül. Hogy a gáztartályok elférjenek, a padló magasabban fekszik az átlagosnál. Nincs pótkeréktartó, sem kisebb tárolófelületek, a tér így majdnem zártnak és zsúfoltnak hat. A szokásos 380 literből mindössze 275 marad felhasználható. Ez egy kisautó színvonala, de azért jól kihasználható.

A tankok 17,3 kiló földgázt vesznek fel. Ha a nyomás a minimum alá esik, az elektronika automatikusan átkapcsol a 9 literes kapcitású benzines tartalék-tankra. A Leon motorja a maga nemében a legtakarékosabbak közé tartozik: a VW ezt a 1,5 literes, négyhengerest a takarékos Golf “BlueMotion”-hoz fejlesztette ki, itt a földgázas betéthez egy optimalizált hengerfejet kapott.

Autónk 100 kilométer alatt 3,6 kiló földgázt fogyaszt, és a mutató a városi közlekedés során is csak 4,5 kilóig emelkedik. Ez pénztárcakímélő, hiszen egy kiló CNG ára a 400 forintot sem éri el. Aki a környéken tud földgázt tankolni és képes előretervezni, annak a Seat takarékos és környezetbarát választás. Jobban jár a Leon TGI-vel, mint például a TDI modellel.

Autogramm


Vezetési élmény 3/4

Feszes, direkt, észlelhető hátrányok nélkül

Teljesítmény 3/4

1,5 literes, négyhengeres turbóbenzinmotor

130 lóerő (96 kW)

Max sebesség 206 km/óra

0-100 km/h: 9,9 s

Fogyasztás 4/4

3,6 kg/100 km (normál, illetve a teszt során is ez az érték jött ki)

Ár 3/4

8 és félmillió forinttól

A tesztautó értéke 11 és félmillió forint

Kapcsolódó cikkek

Jóval több, mint haszonjármű: leteszteltük az új VW Caddy-t

Egy igazi klasszikus nagy belső térrel: leteszteltük az új VW Caddy-t

A teherkocsi megbízhatóan, de mégis megújulva hozza a formáját.

A sportos és a spórolós közt: leteszteltük a BMW X1 sDrive 18d-t

A sportos és a spórolós közt: leteszteltük a BMW X1 sDrive 18d-t

Az új BMW SUV elegáns, analóg és prémiumkategóriához illően borsos árú.

Nem lesz közönségkedvenc: leteszteljük a Mazda 3-at

Hiába álomszép a Mazda 3, jó eséllyel nem fogunk beleszeretni

A japán autó belülről már nem ilyen imponáló, de van, ami flottul működik.