Egy új autó, ami mindössze 2 és félmillió forintba kerül: leteszteltük az új Dacia Sandero SCe 75-öt

Egy új autó 2 és félmillió forintos listaárral? Ez remek ajánlatnak hangzik, vagy legalábbis megtérülőnek.
Egy új autó, ami mindössze 2 és félmillió forintba kerül: leteszteltük az új Dacia Sandero SCe 75-öt
 

 

A Dacia a Sandero-t Németországban “az ország legolcsóbb új autójaként” reklámozza. Mi lehet a trükk? Ezt próbáltuk kideríteni a Sandero SCe 75 lecsupaszított alapverziójában.

Járműnk öt sebességet kínál, 73 lóerőjével flottul halad, bár a maximum sebességet mindössze 158 km/óránál éri el. A beszélgetéseink valamivel ezelőtt szakadnak félbe, hiszen 130 km/óránál a hangos dübörgéstől már alig hallani a szavakat.

A futómű igazán komfortos, az út felületi egyenetlenségeit bámulatos könnyedséggel simítja el. Ehhez képest kisautónk a döcögős autópályán meglehetősen imbolyog, és a gyors kanyarokat is vonakodva veszi be. Az irányítás is hasonlóan nehézkes, összességében a ’90-es évek autóinak jellemzőit juttatja eszünkbe.

Ám a rendszerváltás utáni korszak bájából nem sokat tud felmutatni az 1 literes benzinmotor. A motorháztető alá a gyártó egy topmodern aggregátort helyezett el a Renault-sorból, hiszen a Daciának is teljesítenie kell a Renault-csoport szén-dioxid kibocsátásra vonatkozó irányelveit. Így a motor a piros lámpánál meglepetést okoz a start-stop automatikájával.

Ezzel együtt is csak a legszükségesebbeket találjk meg autónkban - még a rádió is hiányzik. A belső térben az anyagokat az árhoz illően, takarékosan választották meg. Vezető és utasa is kényelmesen ülnek, jó kilátás tárul eléjük, és a gyerekülések is könnyedén elhelyezhetőek a második sor két szélső oldalán. A 320 literes csomagtér is kiadós méretű, ha a hátsó ülést hátrahajtjuk, 1200 liter lesz belőle.

Ez a spártai felszereltség azonban garantáltan pénzt hoz a Daciának is, hiszen a legtöbb vásárló a legmasabb felszereltségű, “Stepway Prestige” Sandero-t választja: csak 4 százalék dönt az alapmodell mellett.

Értékelés

Vezetési élmény 2/4

Kissé kileng és ingadozik a gyors kanyarokban és az autópályán.

Teljesítmény 1/4

1 literes benzinmotor, 73 lóerő (55 kW)

Max sebesség 158 km/óra

0-100 km/h: 15,1 s

Fogyasztás 3/4

4,9-5,2 liter (normál), 5,8 liter (a teszt során)

Ár 4/4

2 és félmillió forint

Kapcsolódó cikkek

Peugeot 2008 teszt

Peugeot 2008 teszt - Tapasztalatok a Csepel Művekben

Kipróbált az új Peugeot 2008 lágy-hibrid kivitelét!

A szpojler a névben rejlik: leteszteltük a VW Golf GTI TCR-t

A szpojler a névben rejlik: leteszteltük a VW Golf GTI TCR-t

A “Touring Car Racing” névhez képest az új Golf nem sok mindent tud felmutatni.

Leteszteltük az új Peugeot 2008-at

Peugeot 2008 teszt – A külső és a motor választék

Szoborszerű külső és széles motorválaszték jellemzi a legfrissebb Peugeot szabadidő-autót