Egy nagyétvágyú autó a nagycsaládosoknak: leteszteltük a Tiguan Allspace-t

240 lóerő egy 1,8 tonnás SUV-ban: ez bizony nem való mindenkinek, de egy nagy családnak igen praktikus
Észszerű döntés lehet: leteszteltük a Tiguan Allspace-t
 

A nagyméretű SUV-okat könnyű a felelőtlen vezetői viselkedéssel összekötni. Hogy ez mennyire igaz, az sokszor kevésbé a járműtől és annak motorjától függ, mint inkább a vezető szándékaitól. A 240 lóerős, topdízeles, négykerék-meghajtású, meghosszabbított VW Tiguan megvásárlására akadnak praktikus okok, ám az Allspace névre hallgató tesztautónknak vannak gyengéi is, amiket objektíven kritizálhatunk.

A Tiguan Allspace-t mindössze 21 centiméteres hozzáadott hossz különböztetni meg a VW szokásos, kompakt SUV-jától. A hossznöveléssel a VW belép a középkategóriába, olyan versenytársakat szerezve magának, mint például a Renault Koleos vagy a Mercedes GLB. Netán a technikailag szintén ide tartozó Skoda és Seat SUV-ja, amelyekre a Tiguan egy trendi alternatíva lehet.

Akárhogyis, ha feláldozunk 30 litert a 730-tól 1770 literig terjedő csomagtér kapacitásából, akkor egy kinyitható harmadik üléssort kapunk. A hatos és hetes ülést egy hurokkal lehet kihúzni, így a felnőtt utasok fejének hátul igen szűkös tér marad. A hátsó sorba ezzel szemben méltósággal szállhatunk be: a második üléssor hosszában mozgatható, a háttámla is előredönthető.

Összességében a hátsó sorok felszereltsége kevésbé improvizált, mint a családi autók esetében. Ám a teljes üléskapacitást kihasználva tárolóhely szűkössé válik: 230 literünk marad, valamint a remény, hogy minden egyéb befér a felső, zárható tárolóba.

Az R-vonalas felszereltség a Tiguan Allspace-t kívül és belül is sportos autóvá teszi. A vezetési élmény sem árulkodik róla azonnal, hogy egy 1,8 tonnás kolosszussal van dolgunk, a VW legalábbis gyorsan reagál a kormányzási mozdulatokra.

Az almenüben szabadon konfigurálhatjuk az állítható futóművet és a vezérlést, amire találunk egy normál, egy komfortos és egy sportos opciót is. A gyengédebb programok segítségével SUV könnyedén gördül át a bukkanókon, de ez a keményebb beállításokkal, gőzerővel haladva is még elviselhető.

A lassú dinamika a Tiguanban egyébként sem működne: a 2 literes, négyhengeres dízel két turbómotorral akár 500 nm-es nyomatékot is képes adni. A motor és a tengelyek között egy hétsebességes, dupla kuplungos hajtómű közvetít. Az azért meglepő, ahogy a Tiguan szenvedve vonszolódik egyik piros lámpától a másikig. A 17 és félmillió forintos árhoz képest tehát járnak vele apróbb kellemetlenségek, főleg indításkor - ám az fontos szempont, hogy elegendő helyet kínál az egész családnak.

Autogramm

Vezetési élmény 2/4

Egy 1,8 tonnáshoz képest agiilis, nyugodt vezetést biztosít a hétköznapokban

Teljesítmény 3/4

2 literes, négyhengeres biturbódízel

240 lóerő (176 kW), 500 Nm

Max sebesség 228 km/h

0-100 km/h: 6,7 s

Fogyasztás 1/4

6,2 l (normál), 8,1 l (a teszt során)

Ár 2/4

17 és félmillió forinttól, a tesztautó értéke 22 millió forint

Kapcsolódó cikkek

Árammal boldog: leteszteltük a VW e-Upot

Árammal boldog: leteszteltük a VW e-Upot

Takarékos, elektromos, mindennapos - legalábbis a városban

Csak mellékállásban e-autó: leteszteltük a Porsche Taycan-t

Csak mellékállásban e-autó: leteszteltük a Porsche Taycan-t

Az új Porsche elsősorban sportautó, de még milyen!

Négy felnőttnek és három italtartónak: leteszteltük a Nissan Juke-ot

Négy felnőttnek és három italtartónak: leteszteltük a Nissan Juke-ot

A második generáció elődjére hasonlít, de lényegesen praktikusabb és biztonságosabb