Kevesebb hely, sportosabb utazási élmény: leteszteltük a Porsche Cayenne S Coupét

Mára hétköznapi kifejezéssé vált a “SUV-szégyen”, ám annyira mégsem terjedt el: a regisztrációs számok legalábbis mást mutatnak. Folyamatosan nőnek, ahogy a modellek kínálata is egyre gazdagabb.
Kevesebb hely, sportosabb utazási élmény: leteszteltük a Porsche Cayenne S Coupét
 

 

2019-ben ehhez a körhöz csatlakozott a Porsche Cayenne Coupé verziója. A Porsche jó későn szállt be a játékba, hiszen a Mercedes és a BMW nagy SUV-jai már a második, harmadik generációnál járnak.

A Porsche ezzel szemben elsőként vezeti be azt a nem túl előnyös formulát, ami szerint ugyanahhoz a hosszúsághoz kevesebb helyet kapunk. A Cayenne 4,93 méteres hosszához azért objektíve sok hely társul, hiszen 625 liter fér a csomagtartóba, ami az üléseket előre hajtva 1540 literre bővül. A középkonzol nagy fogantyúkkal ugyan sportos hatást kölcsönöz, de valamelyest zsugorítja az utasteret.

Csak a fogyasztási mutatók nem sportosak

Ez az autó mozgásáról is elmondható: a 730 ezer forintos felárért elérhető összkerékhajtásnak hála a Cayenne sportosabban suhan, mint ahogy kinéz. Az elülső kerekek agresszívan hasítanak az aszfalton, a kormány érzetre kellően direkt, azonnal reagál.

Az erőteljesebb vezetési módban a Cayenne kissé akadozik, ám komfortosan rugózik és jól kontrollálható - mindez legalábbis az opcionálisan, 760 ezer forintért elérhető légrugózással mondhatjuk el róla. Egy SUV-hoz képest roppant sportos, egy sportlimuzinhoz képest természetesen nem az.

A 2,9 literes V6 turbo-motor 440 lóerős teljesítményt nyújt és 550 newtonméteres forgatónyomatékot küld a hatfokozatú automatikának. Ez elegendő ahhoz, hogy 2125 tonnás járműnket mindössze 5 másodperc alatt 100 km/órára gyorsítsa fel. A turbóbenzinmotor magabiztosan izzik fel, közben robusztus hangot hallat.

És a fogyasztás? Ha komótosan haladunk, akkor is 9-es az első számjegy. Városi forgalomban 13 literrel számolhatunk. Tesztünk során ez átlagosan az eléggé szégyenteljes 12,4 literre jött ki.

Ezzel együtt többnyire jól éreztük magunkat a Cayenne-ben. A Porsche előszeretettel alkalmaz bőrhuzatot az üléseken, karfákon, kapaszkodókon, de még az ajtók borításán is. Csiszolt bőrhöz hasonlatos Alcantara díszíti a tetőoszlopokat és szériától függő panorámatető felületét. A felnagyított head-up display viszont nem veszi jól ki magát.

Többek közt ez sem tetszetős a 35 és félmilliós Porschéban, ami ráadásul 200 ezer forinttal többe kerül, mint eredeti Cayenne SUV. Ennyi pénzért kevesebb praktikus elemet és alacsonyabb teljesítményt is kapunk. Ám azt eddig is gyaníthattuk, hogy a Cayenne nem a sportautók, inkább a Porschék rajongóit kívánja célba venni.

Autogramm

Vezetési élmény 2/4

Hátul hangsúlyos összkerékhajtás, komfortos, egy SUV-hoz képest rugalmas és agilis

Teljesítmény 4/4

2,9 liter V6 turbo

440 lóerő (324 kW)

Max sebesség 263 km/h

0-100 km/h: 5,0 s

Fogyasztás 1/4

9,4 liter (normál), 12,4 liter (a teszt során)

Ár 1/4

35 és félmillió forinttól

A tesztautó értéke 54 millió forint

Kapcsolódó cikkek

Több vásárlót érdemelne: leteszteltük a Jaguar XE-t

Középkategória, de nem mainstream: leteszteltük a Jaguar XE-t

Az eladások nem ezt tükrözik, de az Audi és a BMW méltó versenytársa lehetne.

Nem lesz közönségkedvenc: leteszteljük a Mazda 3-at

Hiába álomszép a Mazda 3, jó eséllyel nem fogunk beleszeretni

A japán autó belülről már nem ilyen imponáló, de van, ami flottul működik.

Nyílt és becsületes: leteszteltük a BMW Z4-et

Nyílt és becsületes: leteszteltük a BMW Z4-et

Az új BMW meghozza a kedvet a nyárhoz, olyan szépen suhan: szinte túl szépen.