Egy autó a mindennapi szórakozásért: leteszteltük az új Mini Coopert
A legkisebb Cooper ugyanis épp olyan vad, mint a motor, ami hajtja: egy 135 lóerős, 1,5 literes turbóbenzines.
A szórakozáshoz ennél többre nincs is szükség egy 1185 kilós kisautó esetében. A harmadik mini-generáció legkisebb darabja mindössze 3,85 méter hosszú, az aprócska termet pedig szűkös belső térrel jár együtt. A vezetői ülésben, a szélvédőn át kitekintve azonban nem ez a benyomásunk támad. Az ugyanis kellő távolságban, meredek szögben lett felszerelve.
Ezzel együtt a második üléssor felnőtt testtel nem foglalható el, mert nem biztosít kellő méretű lábteret. A csomagok ugyanakkor kényelmesen beférnek: előre döntött hátsó ülésekkel 713 liternyi hely szabadul fel, míg alaphelyzetben 211 literrel gazdálkodhatunk.
A belső tér kialakítása szokatlan, ám történelmileg indokolható. A BMW-ből újraálmodott mini sokban idézi Morris és Austin eredetijét. Amaz még a 60-as években került forgalomba, kihelyezett fordulatszámmérővel és a műszerfalba épített nagy sebességmérővel. Mára persze mindez digitalizált: egy pirosan megvilágított, felpattintható kapcsoló vette át a csúnya indítógomb helyét is.
A Cooper S vagy Cooper S Works esetében egy 192 vagy 231 lóerős, négyhengeres turbómotor közt válaszhatunk, ebből az “alapdarabból” viszont kispóroltak egy hengert. A háromhengeres így átlagban 7,5 liter benzint fogyaszt.
Szériától függően az autót kérhetjük hatfokozatú váltóval is. Tesztautónk első tengelyét a hétfokozatú duplakuplungos váltó hajtja (637 ezer forintos felárért). Gyorsan működik, különösen a 7000 körüli fordulatszám közelében.
A mini garantálja a mindennapos szórakozást, de 7 és félmillió forintos árával nyilván nem a legkedvezményesebb. Összehasonlításképp ennyiért már jobban felszerelt Suzuki Swift Sportot vagy Ford Fiesta ST-t kapunk.
Autogramm
Vezetési élmény 3/4
Vad és kemény futómű, nagy ellenállás vezetés és fékezés során, agilis hátsó
Teljesítmény 3/4
1,5 literes, háromhengeres turbóbenzinmotor
136 lóerő (100 kW)
Max sebesség 210 km/óra
0-100 km/h: 7,9 s
Fogyasztás 2/4
Elfogadható: 5,0 liter (normál), 7,5 liter (a teszt során, kombináltan)
Ár 1/4
7 és félmillió forinttól
A tesztautó értéke 13 millió forint