Egy autó a mindennapi szórakozásért: leteszteltük az új Mini Coopert

Kevés autó tűnik első pillantásra ilyen megbízhatónak és fesztelennek - ám csak akkor, ha az ember vevő erre a fajta dinamikára.
Egy autó a mindennapi szórakozásért: leteszteltük az új Mini Coopert
 

 

A legkisebb Cooper ugyanis épp olyan vad, mint a motor, ami hajtja: egy 135 lóerős, 1,5 literes turbóbenzines.

A szórakozáshoz ennél többre nincs is szükség egy 1185 kilós kisautó esetében. A harmadik mini-generáció legkisebb darabja mindössze 3,85 méter hosszú, az aprócska termet pedig szűkös belső térrel jár együtt. A vezetői ülésben, a szélvédőn át kitekintve azonban nem ez a benyomásunk támad. Az ugyanis kellő távolságban, meredek szögben lett felszerelve.

Ezzel együtt a második üléssor felnőtt testtel nem foglalható el, mert nem biztosít kellő méretű lábteret. A csomagok ugyanakkor kényelmesen beférnek: előre döntött hátsó ülésekkel 713 liternyi hely szabadul fel, míg alaphelyzetben 211 literrel gazdálkodhatunk.

A belső tér kialakítása szokatlan, ám történelmileg indokolható. A BMW-ből újraálmodott mini sokban idézi Morris és Austin eredetijét. Amaz még a 60-as években került forgalomba, kihelyezett fordulatszámmérővel és a műszerfalba épített nagy sebességmérővel. Mára persze mindez digitalizált: egy pirosan megvilágított, felpattintható kapcsoló vette át a csúnya indítógomb helyét is.

A Cooper S vagy Cooper S Works esetében egy 192 vagy 231 lóerős, négyhengeres turbómotor közt válaszhatunk, ebből az “alapdarabból” viszont kispóroltak egy hengert. A háromhengeres így átlagban 7,5 liter benzint fogyaszt.

Szériától függően az autót kérhetjük hatfokozatú váltóval is. Tesztautónk első tengelyét a hétfokozatú duplakuplungos váltó hajtja (637 ezer forintos felárért). Gyorsan működik, különösen a 7000 körüli fordulatszám közelében.

A mini garantálja a mindennapos szórakozást, de 7 és félmillió forintos árával nyilván nem a legkedvezményesebb. Összehasonlításképp ennyiért már jobban felszerelt Suzuki Swift Sportot vagy Ford Fiesta ST-t kapunk.

Autogramm

Vezetési élmény 3/4

Vad és kemény futómű, nagy ellenállás vezetés és fékezés során, agilis hátsó

Teljesítmény 3/4

1,5 literes, háromhengeres turbóbenzinmotor

136 lóerő (100 kW)

Max sebesség 210 km/óra

0-100 km/h: 7,9 s

Fogyasztás 2/4

Elfogadható: 5,0 liter (normál), 7,5 liter (a teszt során, kombináltan)

Ár 1/4

7 és félmillió forinttól

A tesztautó értéke 13 millió forint

Kapcsolódó cikkek

Nem lesz közönségkedvenc: leteszteljük a Mazda 3-at

Hiába álomszép a Mazda 3, jó eséllyel nem fogunk beleszeretni

A japán autó belülről már nem ilyen imponáló, de van, ami flottul működik.

Áram nélkül csak egy szomjas svéd: leteszteltük a Volvo XC40-et

Áram nélkül csak egy szomjas svéd: leteszteltük a Volvo XC40-et

A svédek legkisebb SUV-ja túlmotorizált, de legalább 50 kilométerig elektromos.

Egy megemelt törpe a mindennapokra: leteszteltük a Toyota Aygo-t

Egy megemelt törpe a mindennapokra: leteszteltük a Toyota Aygo-t

Takarékos városi autó, ami azonban technikailag kissé elavult.