Senki sem a csomagtartója miatt fogja megvenni: leteszteltük a Fiat 500x Sportot
A testfelépítése olyan, mint egy keményen kigyúrt Fiat 500-asé: a hossza, szélessége és magassága is gyarapodott. A szórakoztatóérték az olaszok számára fontosabb lehetett, mint az autó általános haszossága, ám az új modell így tartogat valamit, ami a Fiat 500-asokból kimaradt, méghozzá egy új generációs motort.
Kisebb autó, erősebb motor, nagyobb étvágy
A 42,6 méteres Fiat alapjaiban a Jeep Renegade-ra hasonlít: elől az ember kényelmesen ül és rendesen kilát, hátul a csapott tető azonban a fejtér csökkenésével jár együtt. Ez igaz a csomagtartóra is: maximálisan 350 liter passzol bele. Előre hajtott hátsó ülésekkel ez 1000 liter, ami messze elmarad a kategória más tagjainak kapacitásától. A 200 ezer forintos “Bad-S csomag” alumínium pedálokat és érdes bőrt foglal magába, ami tovább fokozza hangulatot.
Habár senkinek sem hiányzik egy erős motor egy ilyen kis SUV-ba, a 1,3 literes, négyhengeres benzinmotor mégis 150 lóerős teljesítmény nyújt. Már 1850-es fordulatszámon is 270 newtonméteres forgatónyomatékot mobilizál. Ezzel arányos a fogyasztás is, ami városon kívül 6,5 liter, városban 8 liter körül alakul. A hatsebességes duplakuplung magabiztosan kapcsol át, ám sajnos nagy sebesség mellett kissé csuklik. A sportverzió ugyanakkor hű a nevéhez: a “sport” alja lejjebb süllyed és erőtejesebben rugózik, mint a többi 500x-esé.
A hidraulikus szervókormány is precízen kalibrált, sajnos azonban az autópályán csak átlagosan mondhatjuk iránytartónak. 60 km/óránál a szériatartozék sávtartó asszisztencia veszi át a feladatot, már amennyiben az úton jól látható a sávjelzés. A határkövekkel például nem számol. Az adaptív tempomat 30 km/óránál kapcsol be, így nem számít stop-and-go felszerelésnek. Mindezeket a korlátokat figyelembe véve azonban a rendszer jól működik.
A maga 7 millió forintos árával a mini-SUV nem éppen egy akciós ajánlat, ám ennyiért cserébe a Fiat a trendi retro-look mellé rádiót, USB-t és sávtartó asszisztenciát is kínál. A hangulatos sportverzió 8 millió 300 ezer forint, míg a turbóverzió 9 millió 300 ezer forint - összességében korrekt a sikeres olasz dizájnért és a feszes futóműért cserébe.
Értékelés:
Vezetési élmény 3/4
Feszes és precíz egy SUV-hoz képest, magas sebesség mellett jelentkező gyengékkel
Teljesítmény 3/4
1,3 literes négyhengeres turbóbenzinmtor
150 lóerő (111 kW)
Max sebesség 196 km/óra
0-100 km/h: 9,1 s
Fogyasztás 2/4
6,3 liter (normál)
7 liter (a teszt során)
Ár 2/4
7 millió forinttól, a tesztautó értéke 11 millió forint