Egy SUV a szép dolgok kedvelőinek: leteszteltük a DS3 Crossbacket

A jómódú, de kevés parkolóhellyel rendelkező városiak inkább finom anyagokba és menő optikába fektetnek. Az új D3 Crossback ezt alaposan ki is használja: a franciák az aktuálisan legkisebb, mindössze 4,12 méter hosszú Mini-SUV-ot dobták piacra.
Egy SUV a szép dolgok kedvelőinek: leteszteltük a DS3 Crossbacket

Kisebb, mint az Audi Q2-es, és sokkal kisebb, mint a második Mini Countryman. A DS 3 Crossback a második önálló modellje annak az új prémiummárkának, amit a PSA-nagyvállalat az Opel és a Peugeot mellett szándékozik megismertetni a nagyközönséggel.

A Crossbackben a Corsa és a Peugeot 2008 technikája találkozik: költséges design, prémium anyagok és erőteljes motor emelik a felsőbb kategóriába. Ehhez passzolnak az árak is: tesztautónk 13 millió 800 ezer forint, amit a 155 lóőerós csúcsmotor, na meg a 2 és félmillió értékben belepakolt extrák indokolnak. Ezek közt szerepel az elektronikus ülésbeállítás, head-up-display, tolatási kamera, matrix-LED-fényszórók, vezetési asszisztencia, prémium Hi-Fi a Focaltól és 18 colos gumiabroncsok is.

A DS nem csak a Minitől határolódik el, tartózkodik a retro-dizájntól is. A pilótafülkében fontos látványelem a méhkaptár-minta, amivel a klíma, a rádió és az ülésfűtés érintőképernyős felületén is találkozhatunk. Ezen túl a DS prémium bőrülésekkel büszkélkedhet, a középső műanyagkonzol pedig egész egyszerűen kimaradt belőle.

A tömör B-gerinccel és a Teslát idézően süllyesztett kilincsekkel a DS 3 már az útpadkán is feltűnő jelenség. A kompakt karosszéria hátlapja kisautó-színvonalú helyet kínál. Elől az ember kényelmesen ül, ám a hosszabb lábúaknak a lábtér kevesebb, hátul kifejezetten szűkösnek bizonyulhat. A csomagtér 350 litert foglal magába, ami szintén egy kisautó csomagterének felel meg. A Crossback tehát a párocskák kedvence lehet, családi autónak nem nevezhetnénk.

Háromhengeres benzinmotorunk kapacitása 1,2 liter, ami sok erőt ad egy ilyen kis autónak: mindössze 8 másodperc alatt gyorsul 100 kilométer per órára, végsebessége 208 km/h. Bár néha kissé durván szaggat, a motor hangja autón belül végig csendesnek hat.

A legerősebb motor kizárólag nyolcfokozatú automatikához csatlakozik. Vegyes profilban a kis SUV 100 kilométeren közel 6 litert fogyaszt, aminél városi forgalomban valamivel többel számolhatunk.

A kompakt méret és a komfortosan hangolt futómű a városban hozzáadott értéket jelentenek, az anyagok szemet gyönyörködtetőek. A jómódú városiaknak inkább az elektromos “E-Tense” verziót ajánljuk jó szívvel, amellyel a DS3 Crossback még komfortosabban halad, és amely 13 és félmillió forinttól elérhető.

Autogramm

Vezetési élmény 3/4

Meglehetősen kényelmes, kézhezálló és sokoldalú

Teljesítmény 4/4

1,2 literes háromhengeres turbóbenzinmotor, 155 lóerő (114 kW)

Max sebesség 208 km/h

0-100 km/h: 8,2 s

Fogyasztás 2/4

5,2 liter (normál), kb 6 liter (a teszt során)

Ár 1/4

8 millió 400 ezertől, a tesztautó értéke 13 millió 800 ezer

Kapcsolódó cikkek

Nem lesz közönségkedvenc: leteszteljük a Mazda 3-at

Hiába álomszép a Mazda 3, jó eséllyel nem fogunk beleszeretni

A japán autó belülről már nem ilyen imponáló, de van, ami flottul működik.

Nyílt és becsületes: leteszteltük a BMW Z4-et

Nyílt és becsületes: leteszteltük a BMW Z4-et

Az új BMW meghozza a kedvet a nyárhoz, olyan szépen suhan: szinte túl szépen.

Leteszteltük a Jeep Compass Trailhawk-ot

Kompromisszum a terepjáró és a városi suhanás közt: leteszteltük a Jeep Compass Trailhawk-ot

Mutatós és robosztus az új Jeep, de offroadernek talán nem a legjobb választás.