Peugeot 2008 teszt - Tapasztalatok a Csepel Művekben

Az egyik legígéretesebb szabadidő-autónak ígérkezik a friss 2008-as. Két benzines kivitelt tettünk próbára, köztük a teljesen új lágy-hibridet.
Peugeot 2008 teszt
 

 

Az egyik változat a 130 lóerős, kézi kapcsolású váltóval szerelt. Ebben megtalálható volt a kategóriában ritka nyitható panorámatető, ez a magasabb vezetőket (185 cm felett) arra készteti, hogy az ülést a legalsó állásba állítsák. Így nem zavaró a pár centis fejtér veszteség.

Hátul a térdeknek és a lábaknak elegendő hely jut, még a magasabbra nőtteknek is. A méret növekedés nagy plusz pont a 2008 utasterénél. A beltér a valóságban is nagyon ütős kinézetű, az ülések pedig kényelmesek. Az i-Cockpit széria legfrissebb generációja a kis kormánnyal nagyon jól néz ki és használható a mindennapokban.

A váltó meglepően jól kapcsolású, ekkora méretű szabadidő-autóban már láttunk jóval hosszabb és fura kapcsolási érzetű váltót is. A 130 lóerős motor az átlagos igényeknek megfelel, teszi a dolgát, de a testes karosszériát átlagosan mozgatja.

A bordó fényezéssel pazarul néz ki. A rövid próba alatt több elismerő megjegyzést és sok érdeklődő pillantást kapott az autó. Ami igen biztató a jövőre nézve.

A másik modell változatot ennek a motornak a 155 lóerős, önindító/generátor funkciót egybe gyúró, lágy-hibrid változata jelentette. A fő különbség az volt, hogy az automata váltós autó 1,2 literes motorja egy szempillantás alatt indult újra. Ennél izgalmasabb, hogy a 155 lóerő és az extra nyomaték jobban megmozgatja a 20008-at. Ez nem mondható sportosnak, de hétköznapi teljesítménynél, dinamikánál azért több.

A váltó a PSA és a japán Aisin együttműködése alapján készült nyolc sebességes automata, itt is nagyon jól működik, nem késik és gyorsan kapcsol. A váltókar és a környezete szokás szerint nagyon jól néz ki.

Benedek Attila

Peugeot 2008 GT Line 1,2 PureTech 130 M6

Hossz/szél./mag.: 4300/1770/1550 mm

Motor: 1199 cm3, 130 LE/ 5500, 230 Nm/1750

Gyorsulás (0-100 km/h): 8,9 s

Ár: 7 740 000 Ft (Alapár: 5 590 000 Ft)

Tesztautó: P Automobil Import Kft.

Fotó: Peugeot, szerző

Kapcsolódó cikkek

Két tengely, három motor: leteszteltük az Opel Grandland X Hybrid4-et

Két tengely, három motor: leteszteltük az Opel Grandland X Hybrid4-et

Ez a kompakt SUV nem éppen klímavédő, de céges autóként megérheti nekünk

Senki sem a csomagtartója miatt fogja megvenni: leteszteltük a Fiat 500x Sportot

Senki sem a csomagtartója miatt fogja megvenni: leteszteltük a Fiat 500x Sportot

A helyes kis olasz sportosra sikeredett, de összességében inkább szórakoztató