Nyílt és becsületes: leteszteltük a BMW Z4-et

Külsőleg a Z4-es a vászontetővel, a hosszú motorháztetővel és a nagyra nőtt hűtőráccsal különbözteti meg magát az elődeitől.
Nyílt és becsületes: leteszteltük a BMW Z4-et
 

 

A Z4-essel ugyanis a vászontetőnek köszönhetően végre ismét egy Roadster-t köszönthetünk a BMW kínálatában, amit főleg a feszes, összecsukható tető hiánya különböztet meg a korábbi modellektől.

Az autó első része a hosszú motorháztetőnek köszönhetően szokatlanabb benyomást kelt, mint a korábbiak. A rajta futó kontúrvonalak még tovább hangsúlyozzák at egyébként is nagy mértékben megnövelt hűtőrácsot.

A Z4 első tengelye közel 10 centimétert nőtt széltében, míg a hátsó tengely majdnem 6 centimétert. A tengelyek közötti súlyeloszlás a BMW mérnökei szerint pontosan 50:50, így a 40 kilóval könnyebb tető a mélyebb súlyponthoz járul hozzá. A hátsó világítás formanyelve a legendás Z8-ast idézi, míg a két óriási kipufogócső már messziről utal rá, hogy modellünk topmotorizált.

Még a Z4-es belső terére is alig ismerni rá, de pozitív értelemben. A vezető pozíciója sportosan mély, mindkét ülés egyszerre oldaltartó és komfortos.

Az utasok elé építették a középső konzolt a sebváltóval és az iDrive-vezérléssel. A München-i modell infotainment rendszere már a bevezetések óta a legjobbak közé tartozik: az új Z4-esben a navigáció a képernyőn widescreen formátumban jelenik meg, míg egy távolabbi kijelző a sebességmérő adatait prezentálja közvetlenül a vezetőnek.

Autónk egy 340 lóerős (250 kW), 3 literes turbóbenzinmotorral van ellátva, ami a 21 milllió forint értékű modell tartozéka. Elérhető kisebb teljesítményű motor is: az alapmodell sDrivei20 például 14 millió forintért egy 197 lóerős (145 kW) motorral kerülhet a tulajdonunkba.

Kapcsolódó cikkek

Két tengely, három motor: leteszteltük az Opel Grandland X Hybrid4-et

Két tengely, három motor: leteszteltük az Opel Grandland X Hybrid4-et

Ez a kompakt SUV nem éppen klímavédő, de céges autóként megérheti nekünk