Hiába álomszép a Mazda 3, jó eséllyel nem fogunk beleszeretni

Olyan autót keres, ami mindenre képes? Olyan autót, amiben jó utazni és a széles tömegek is a szívükbe zárhatják? Akkor itt nincsen semmi látnivaló. A Mazda 3-ból hiányoznak a kompaktautók klasszikus erényei: ilyen például a tágas tér és a kényelmes panorámakilátás.
Nem lesz közönségkedvenc: leteszteljük a Mazda 3-at

Az utasok hamar elkomorodhatnak, mert a belmagasság aligha érzékelhető. A széles C-oszlop kizárja a fényt, a keskeny ablakokon át az ember alig lát valamit.

A csomagtér 358 litert foglal magába, a rakodópad jóval a padló fölött helyezkedik el. Ha a hátsó üléseket előre hajtanánk, 1026 liter férne a csomagtartóba - 4,46 méteres hosszúság és 1,80 méter szélesség mellett ez egy kis autó színvonala. Ha ketten indulunk egyhetes nyaralásra, ez bőven elég, egy család számára viszont kevés lenne.

Takarékos fogyasztás, gyenge infotainment

Sofőr és utasai is kényelmesen ülnek, a tekintetüket vonzhatja az elegánsan kialakított vezérlőfelület. Tesztautónkat egy 2 literes, Sky-aktiv-G elnevezésű benzines szívómotor hajtja.

Enyhébb terhelés mellett két hengere be sem kapcsol, egy 24-Volt technikás szíjhajtású indítógenerátor látja el a start-stop funkciót és lassuláskor egy 24 Voltos elem lép működésbe. Ez az autó elektromos fogyasztásából nyeri az áramot, így csak a motort terheli. Gyorsuláskor ezzel szemben az indítógenerátor lép életbe.

Ez a mild-hybrid rendszer csendesen, rezgésmentesen és takarékosan teszi a dolgát. A Mazda csak hosszabb út során, 1500-as fordulatszámon rázkódik észrevehetően. Ehhez képest nem fogyaszt sokat: a fogyasztásunk optimálisnak épp nem mondható körülmények közt is csak 6,5 liter körül alakult - ez príma érték egy benzinmotoros esetében.

2500-as fordulatszám alatt az emelkedők sem fognak ki a Mazdán. A kézi irányítás szépen működik, ahogy a futómű is, az irányítás örömtelien egyszerű.

Az autó legfőbb gyengesége az infotainmentben rejlik: a 8,8 colos képernyő kicsinek hat, a funkciók terjedelme is szűkös. Akárhogyis, a forgó nyomógombbal történő műveletek remekül működik. A beszédalapú vezérlés gyenge, a valós időben kapott közlekedési infók nem mindig megbízhatóak. Az Apple CarPlay és az Android Auto is elérhető. További gyengeségek derülnek ki az asszisztencia használatakor: a közlekedési táblafelismerés néha döcög, a vezérlési asszisztens támogatása csak az alapokra terjed ki, a távolságtartó automatika nem optimálisan kalibrált.

Ezzel együtt elégedett lesz a Mazdával az, aki takarékos, jó vezetési élményt nyújtó autót keres. Habár az árak 8 millió forintnál kezdődnek, ezért jól felszerelt kocsit kapunk. Teljes felszereltséggel 11 millió körül kezdődik a listaár, ami igen reális egy kicsit másképp értelmezett kompakt autóért.

Autogramm

Vezetési élmény 3/4

Kellemes sebességváltás, felsőbb fordulatszámokon nehézkes a motor

Teljesítmény 2/4

2 literes, 122 lóerős (90 kw) benzinmotor

Max sebesség: 197 km/h

0-100 km/h: 10,4 s

Fogyasztás 3/4

5,2 liter/100 km (normál), 6,4 liter (a teszt során)

Ár 3/4

8 millió forinttól

A tesztautó értéke 11 millió forint

Kapcsolódó cikkek

Több vásárlót érdemelne: leteszteltük a Jaguar XE-t

Középkategória, de nem mainstream: leteszteltük a Jaguar XE-t

Az eladások nem ezt tükrözik, de az Audi és a BMW méltó versenytársa lehetne.

Csak mellékállásban e-autó: leteszteltük a Porsche Taycan-t

Csak mellékállásban e-autó: leteszteltük a Porsche Taycan-t

Az új Porsche elsősorban sportautó, de még milyen!

Egy SUV a szép dolgok kedvelőinek: leteszteltük a DS3 Crossbacket

Egy SUV a szép dolgok kedvelőinek: leteszteltük a DS3 Crossbacket

A tehetős, de kis parkolóhellyel bíró városiak új kedvence lesz.