Peugeot 2008 teszt – A külső és a motor választék
A Peugeot a legfrissebb szabadidő-autójánál is ragaszkodott a formatervezési irányelvéhez és nem különbözteti meg drasztikusan az elektromos és hibrid modelleket a hagyományos meghajtásúaktól.
Az eltérés mindössze annyi, hogy a teljesen elektromosnak a hűtőrácsa olyan színű, mint a karosszéria fényezése. Szóval a kínálatban nincs direkt lóharapás ”szépségűre” tervezett hibrid és elektromos modell. Minden autó remekül néz ki.
A formanyelv ütősre sikerült, az egyik trükk ott található, hogy az autó oldal lemezeibe bele préseltek két háromszögszerű domborulatot. Ez rengeteg játékosságot és eredetiséget visz a formába. Ez a művészies megjelenés adta az ötletet, hogy Szőke Gábor Miklós szobrász csepeli bázisán legyen a típus hazai leleplezése. Ő az a művész, aki elég nagyban gondolkodik, példa rá a Fradi pálya előtt lévő óriás sas.
A 2008 motor választéka minden igényt kielégít. A belépő szintet az Allure felszereltségi szinttel rendelkező 100 lóerős, 1,2 literes turbómotor jelenti. Ezt a változatot 5 590 000 forintért lehet haza vinni. A következő lépcsőt a benzin motoroknál a 130 lóerős képviseli, a csúcson a lágy-hibrid található, amely 155 lóerővel hasít.
A dízeleket sem hanyagolják, mert a flotta ügyfelek nagyon kedvelik a 100 és 130 lóerős, 1,5-ös tiszta dízeleket. Az árlista másik végén a szintén Allure felszereltséggel útjára induló e-2008 található, amelynek az állami támogatás nélküli ára 11 590 000 Ft.
Kiemelendő az autóknál, hogy bőséges az alapfelszereltség, és számos vezetési-segéd áll rendelkezésre, még az alapváltozatokban is. Igazán fapados kivitelt nem dobnak piacra, mert ez rontja a márka fentebb pozicionálási stratégiáját. Szemléletes példa erre, hogy az 508-ban elérhető extrák közül - az éjjel látó kivételével - minden ”kütyü” rendelhető a 2008-ba.
Az i-Cockpit műszerfal legfrissebb kivitele látható a 2008-ban, amely jól használható és nagyon jól néz ki. A műszerfalon egyszerűen megvalósított 3d-s megjelenítés baleset megelőző hatású is, mert a fontos adatokat megjelenítő 3d-s megoldásnak köszönhetően fél másodpercet csökken a vezető reakció ideje. A műszerfalon szénszál utánzatú betét vonul végig, ami különösen jól mutat.
Benedek Attila
Fotó: a szerző