Leteszteltük: a Peugeot 508 SW szuperelegáns, de még lenne mit csiszolni rajta

Az 508-as extravagáns és ambíciózus, ám a fogyasztása is átlag feletti
Leteszteltük: a Peugeot 508 SW elegáns autó, nagy igényekkel
 

Az ember alig hiszi el: A Peugeot 508 SW-je feltűnően elegáns. Mintha a fejlesztés során a dizájn került volna előtérbe, nem a praktikum. Ennek dacára a Peugeot 4,78 méteres hosszúsága mellett 530 és 1780 liter közti csomagtartómérettel büszkélkedhet. Ez már majdnem a VW Passat nívója. Épp akkora, mint az Audi A4-es, BMW 3-as, vagy épp a Mercedes C osztály kapacitása.

A sikkes kombi eddig kifejezetten német különlegességnek számított, ám a Peugeot ezúttal próbál új színt csempészni a prémium-középkategóriás autók palettájára. A mindennapok tesztjében azonban kiderül, hogy az 508 SW-nek még lenne hová felzárkóznia.

A térhasználatra ez például nem igaz. Az utasok kényelmesen elhelyezhetik a térdüket, a belmagasság is jelentős és még középen is kellemes az utazás. Elől már nem ülünk ennyire kényelmesen az úgy nevezett i-cockpit miatt, amit viszonylag kis méretű kormánykerék és magasan helyezett műszerek jellemeznek.

Ezzel együtt az 508-as belülről is szép látvány: a nyitott pórusú faanyagok elegánsak, a műszerfalat kellemes megérinteni. Az infotainment rendszer is könnyen elérhető helyre került.

A menü rendszerét azért meg kell szokni. A GPS már a második felszereltségi szinten szériatartozék. Nem csak a forgalmi akadályokat mutatja, a valós idejű vezérlés sokszor 30-as zónákon visz keresztül. Ez szokatlan, ám olykor jól jön.

Biztonsági asszisztenciával is bőven ellátták az 508-ast. Szériától függően többféle rendszer is elérhető, felárért például kérhetünk éjjeli asszisztenciát is, ami a gyalogosokra és kerékpárosokra figyelmeztet. 420 ezer forintért ez igazi prémium extra.

Azért még van miben fejlődni

A nagy igényeknek már kevésbé felel meg a 2 literes, 177 lóerős dízelmotor. A legerősebb dízel az 508-asban komoly teljesítmény nyújt ugyan, ám a hangja alapján sokszor túlerőltetett. A fogyasztás városi forgalomban 8 liter körül alakul, ez egy dízelmotorhoz képest kissé magasnak tekinthető. Hosszabb szakaszokon, nagy gyorsítások nélkül ez a szám 7 és fél literre csökken - ami szintén nem túl klassz.

Az utazási kényelem sem prémium kategóriás: a tesztautónk állítható alváza nem győzött meg bennünket, a hátsó tengely pedig túl hangosan csörömpöl az egyenlőtlenebb utakon.

A Peugeot 508 SW-nek tehát még fel kell zárkóznia, hogy az úgynevezett prémium kombik sorába tartozhasson. Az erős dízelmotoros tesztautónk a maga 19 millió forintos árával már a felső árkategóriában fekszik. A maximális felszereltség ezt indokolja is, hiszen a hasonló tulajdonságokkal bíró Audi, BMW, vagy Mercedes még drágább. A legnagyobb konkurenciának számító Open (Insignia) vagy VW (Passat) viszont ugyanennyiért, netán csak egy kicsivel többért elérhető.

Autogramm

Vezetési élmény 2/4

Időnként túlságosan durva, a motor is túl sokat brummog. Hiányoljuk a finomhangolást.

Teljesítmény 3/4

2 literes, négyhengeres dízelmotor

177 lóerő (130 kW)

max sebesség: 231 km/h

0-100 km/h: 8,4 s

Fogyasztás 1/4

4,7 liter (normál), 8 liter (a teszt során)

Ár 3/4

11 és félmillió forinttól, a tesztautó értéke 19 millió forint

Kapcsolódó cikkek

Leteszteltük az új Peugeot 2008-at

Peugeot 2008 teszt – A külső és a motor választék

Szoborszerű külső és széles motorválaszték jellemzi a legfrissebb Peugeot szabadidő-autót

A szpojler a névben rejlik: leteszteltük a VW Golf GTI TCR-t

A szpojler a névben rejlik: leteszteltük a VW Golf GTI TCR-t

A “Touring Car Racing” névhez képest az új Golf nem sok mindent tud felmutatni.

Egy belevaló SUV: leteszteltük a Mercedes GLB 220d 4Matic-ot

Egy belevaló SUV: leteszteltük a Mercedes GLB 220d 4Matic-ot

Hét ülőhely, sok levegő és jó kilátás jellemzi.