A kényelem kedvelőinek: leteszteltük a Kia Ceed SW 1.6 CRDi-t
A tesztautóval már a csomagtartó felnyitásakor könnyű megbarátkozni. Összesen 625 liter fér be a hátsó ülés mögé. Egy fogantyú megrántásával a karfák előre dönthetők, szabaddá téve további 1694 liternyi helyet. Egy Golf ennél mindössze 3 centiméterrel rövidebb, ám csupán 605, valamint 1625 literes helyet biztosít.
Elegendő hely csomagnak, fejnek, lábnak
A Kia csodálatosan gazdálkodik a pakolótérrel, de az utasoknak is elegendő hely marad a hátsó ülésen. A lábtér bőven elég, a fejünk fölött még szabadon is jár a levegő. Az autó kidolgozottsága sziklaszilárdnak hat, a legtöbb felület érintésre is kellemes.
Tesztautónkban nagy infotainment-rendszer rejtőzik 8 colos képernyővel és navigációval. Mindez a tábla-felismerő rendszerrel és egy JBL-es soundsystemmel együtt 313 ezer forint körüli csomagban elérhető. Intuitívan működik, a grafikák mutatósak és mindig kapunk friss forgalmi adatokat is, tehát minden adott a nagycsaládos utazáshoz.
És a motor? Nem kérdés, hogy 115 lóerővel és 280 Newtonméteres forgatónyomatékkal nem kapunk észbontóan jó teljesítményt. A hatfokozatú meghajtás ezzel együtt szépen működik, így lustán suhanhatunk végig a városon. A nem túl ambíciózus előzésekhez is elég erőt szolgáltat a dízelmotor, csak magasabb fokozatban szaggat egy kicsit.
Mindent egybevetve a kis dízellel kényelmes az utazás. Ha egyszer már bemelegedett, nem brummog kellemetlenül vagy erőlködve. Ezen kívül nem is fogyaszt sokat: ha ráérősen haladunk vele a városban vagy a vidéki utakon, még különösebb odafigyelés nélkül is 5 literre jön ki az átlag. Aki az autópályán nagy sebességgel nyomatja, az természetesen ennél mélyebben a zsebébe nyúlhat.
A Kia Ceed SW1.6 CRDi 8 millió forinttól indul. Tesztautónk értéke 10 millió forint, amibe már a GPS és az extra technológiák is beletartoznak. Bőrülésekkel és metálfénnyel együtt a teljes összeg már 10 és félmillióra rúg. Ez jó ár egy tisztességesen felszerelt autóért.
Autogramm
Vezetési élmény 2/4
Jó, de nem túl kifinomult. A kiegyensúlyozott kormányzás adhatna valamivel több feedbacket.
Teljesítmény 2/4
1,6 literes turbódízel
115 lóerő (84 kW)
Max sebesség 192 km/óra
0-100 km/h: 11,1 s
Fogyasztás 3/4
3,9 liter (normál), 4,9 liter (a teszt során)
Ár 3/4
8 millió forinttól, a tesztautó értéke 10 millió forint