A kényelem kedvelőinek: leteszteltük a Kia Ceed SW 1.6 CRDi-t

A sportautó talán nem a megfelelő elnevezés ennek a járműnek. Kombi hátú Kia Ceed-ünket egy 1,6 literes, 115 lóerős dízelmotor hajtja, a fenti jelzőhöz pedig ennél többre lenne szükség. Ám a családok, akik alapvetően a kombi-kompaktosztály fő célcsoportját alkotják, meg lehetnek elégedve a Kia Ceed SW1.6 CRDi minőségével.
A kényelem kedvelőinek: leteszteltük a Kia Ceed SW 1.6 CRDi-t

A tesztautóval már a csomagtartó felnyitásakor könnyű megbarátkozni. Összesen 625 liter fér be a hátsó ülés mögé. Egy fogantyú megrántásával a karfák előre dönthetők, szabaddá téve további 1694 liternyi helyet. Egy Golf ennél mindössze 3 centiméterrel rövidebb, ám csupán 605, valamint 1625 literes helyet biztosít.

Elegendő hely csomagnak, fejnek, lábnak

A Kia csodálatosan gazdálkodik a pakolótérrel, de az utasoknak is elegendő hely marad a hátsó ülésen. A lábtér bőven elég, a fejünk fölött még szabadon is jár a levegő. Az autó kidolgozottsága sziklaszilárdnak hat, a legtöbb felület érintésre is kellemes.

Tesztautónkban nagy infotainment-rendszer rejtőzik 8 colos képernyővel és navigációval. Mindez a tábla-felismerő rendszerrel és egy JBL-es soundsystemmel együtt 313 ezer forint körüli csomagban elérhető. Intuitívan működik, a grafikák mutatósak és mindig kapunk friss forgalmi adatokat is, tehát minden adott a nagycsaládos utazáshoz.

És a motor? Nem kérdés, hogy 115 lóerővel és 280 Newtonméteres forgatónyomatékkal nem kapunk észbontóan jó teljesítményt. A hatfokozatú meghajtás ezzel együtt szépen működik, így lustán suhanhatunk végig a városon. A nem túl ambíciózus előzésekhez is elég erőt szolgáltat a dízelmotor, csak magasabb fokozatban szaggat egy kicsit.

Mindent egybevetve a kis dízellel kényelmes az utazás. Ha egyszer már bemelegedett, nem brummog kellemetlenül vagy erőlködve. Ezen kívül nem is fogyaszt sokat: ha ráérősen haladunk vele a városban vagy a vidéki utakon, még különösebb odafigyelés nélkül is 5 literre jön ki az átlag. Aki az autópályán nagy sebességgel nyomatja, az természetesen ennél mélyebben a zsebébe nyúlhat.

A Kia Ceed SW1.6 CRDi 8 millió forinttól indul. Tesztautónk értéke 10 millió forint, amibe már a GPS és az extra technológiák is beletartoznak. Bőrülésekkel és metálfénnyel együtt a teljes összeg már 10 és félmillióra rúg. Ez jó ár egy tisztességesen felszerelt autóért.

Autogramm

Vezetési élmény 2/4

Jó, de nem túl kifinomult. A kiegyensúlyozott kormányzás adhatna valamivel több feedbacket.

Teljesítmény 2/4

1,6 literes turbódízel

115 lóerő (84 kW)

Max sebesség 192 km/óra

0-100 km/h: 11,1 s

Fogyasztás 3/4

3,9 liter (normál), 4,9 liter (a teszt során)

Ár 3/4

8 millió forinttól, a tesztautó értéke 10 millió forint



Kapcsolódó cikkek

Leteszteltük a Nissan Juke-ot

Négy felnőttnek és három italtartónak: leteszteltük a Nissan Juke-ot

A második generáció elődjére hasonlít, de lényegesen praktikusabb és biztonságosabb

Több vásárlót érdemelne: leteszteltük a Jaguar XE-t

Középkategória, de nem mainstream: leteszteltük a Jaguar XE-t

Az eladások nem ezt tükrözik, de az Audi és a BMW méltó versenytársa lehetne.

Egy hibákkal teli hódító: leteszteltük a Fiat Cinquecentót

Egy hibákkal teli hódító: leteszteltük a Fiat Cinquecentót

A Fiat 500-as sokak szívügye, még akkor is, ha a technológiája nem állta ki az idő próbáját.