Egy komfortos lelkületű SUV: leteszteltük a Mercedes GLC220 d 4Matic-ot

Az erős élek egyre kevésbé jellemzik a Merciket, legalábbis ami a G-osztályt illeti. A formák lekerekítettek és lágyak.
Egy komfortos lelkületű SUV: leteszteltük a Mercedes GLC220 d 4Matic-ot
 

 

A középkategóriás SUV-GLK már 2015 óta, a névvel együtt megszadult a robusztus formától: az új SUV nagyobb, kerekdedebb és kényelmesebb. A nemrégiben lezajlott ráncfelvarrás hatására modernebbnek, digitalizáltabbnak is kell lennie. Ezt teszteljük le most a frissen megjelent, 2 literes dízelmotorral ellátott modellen.

194 lóerővel és 400 Newtonméteres forgatónyomatékkal a motor kiválóan passzol a GLC nagyságához és súlyához. A sportosságot persze nem várhatjuk el, azt keressük inkább az autónkkal közeli rokonságban álló C-osztályban. A limuzin vagy a kombi jobban veszi a kanyarokat, bár éppenséggel a GLC is lendületesen halad, éppen csak a motor zaja hallatszódik jobban a volán mögött ülve is.

Ezért inkább hagyjuk könnyedén siklani. Élvezzük a csendet és a szériatartozék kilencfokozatú automatika zökkenőmentes váltásait. Ehhez jön a lágy rugózás, ami minden zavaró tényezőt kiiktat az utazási élményből. A Mercedes ráadásul minden esetben 4Matic összkerékhajtást is kínál a modellhez. Ez kissé megdobja a fogyasztást: a SUV több dízelt eszik, mint a hozzá hasonló kombi, ám a 6,7 literes átlag még teljességgel tűrhető.

A GLC a családnak és a csomagoknak is elegendő helyet kínál. A csomagtartóba 550 liter fér, ha a hátsó ülést előre hajtjuk, 1600 lesz belőle. A 4,66 méteres hosszhoz képest valamivel több is lehetne, ám objektíve nézve a család tökéletesen elegendő helyet kap - különösen a szülők az első üléseken.

A bőr és a lakk elegánsnak hat, a kialakítás is tetszetős. A ráncfelvarrással a Mercedes az infotainmentet is modernizálta az Mbux rendszerrel. A sofőr így a kormány felületén, de akár a középkonzolon is eléri és használhatja a display-t. Ez gyakorlatot igényel, de szerencsére sok minden elintézhető beszédvezérléssel is. Az autó érti az úticélokat, a rádióállomások nevét, de még azt is, ha a hátsó ülést fűtenénk.

A GLC-ben tehát szinte minden megtalálható, amit az újabb Mercedes modellekbe már beépítenek. Az autó távolságot és sávot is tart, ezeket pillanatonként önállóan váltogatja. Dugóban szinte magától halad, elég a kezünket a kormányon tartani.

A ráncfelvarrás tehát jót tett a SUV-nak, tovább fejlesztette az előnyeit. A GLC komfortos autó maradt, ami puhán rugózik és gurul, és amit az ember inkább kényelmesen, mint gyorsan vezet. Ráadásul egy 100 oldalas felárlista segít, hogy az igényeinknek megfelelő extrák kerüljenek bele.

Autogramm

Vezetési élmény 3/4

Kellemes rugózás, komfortos utazás.

Teljesítmény 3/4

2 literes, négyhengeres turbódízel

194 lóerő (143 kW)

Max sebesség 215 km/óra

0-100 km/h: 7,9 s

Fogyasztás 2/4

5,2 liter (normál), 6,7 liter (a teszt során)

Ár 1/4

16 millió forinttól

A tesztautó értéke 26 és félmillió forint

Kapcsolódó cikkek

Két tengely, három motor: leteszteltük az Opel Grandland X Hybrid4-et

Két tengely, három motor: leteszteltük az Opel Grandland X Hybrid4-et

Ez a kompakt SUV nem éppen klímavédő, de céges autóként megérheti nekünk

Ford Puma teszt

Ford Puma Titanium 1.0 EcoBoost mHEV - Ötlet parádé az utastérben

Az ötletekkel teli Ford Puma, amely dobozt hord a pótkerék helyén