A belső számít igazán: leteszteltük az új Hyundai i30 Fastbacket
Így természetesen a hely is kibővül: 450 liter passzol a szélesre nyitott hátsó ajtó mögé, amiből a hátsó üléssor előredöntésével 1351 liter lesz. A pakolófelület meglehetősen magasan fekszik, a hátsó ülés elegendő fej- és lábteret biztosít.
A sofőr elől ugyan nem extravagásnak vagy luxusnak minősíthető körülmények közt, de cserébe jól elrendezett műszerekkel körülvéve foglal helyet. Az infotainment-rendszer jól átlátható, habár sajnos elsősorban érintéssel irányítható, amihez egy kissé túl messze helyezkedik el. A kidolgozottság mindenütt szolidnak hat, a felületek kellemesen homogének. A kormánykerék kézrepasszoló.
A Fastback-stílus dacára az i30-asnak nem a gyorsulás az erőssége. Nem rugózik kifejezetten gyengéden, ám alapvetően komfortosan gördül át a kátyúkon és a bukkanókon.
A 1,4 literes, turbóbenzines motor kellemes utazást biztosít, hozzá mérsékelt fogyasztás társul: a városban sűrű forgalom és alacsony hőmérséklet mellett is mindössze 7,5 liter. A vidéki utakat és autópályát is figyelembe véve az átlagunk 6,5. Ehhez a hatfokozatú, kézi sebességváltót nem szabad túl gyakorta erőltetnünk, kivéve a sportos utazási módot.
Ezért aztán az i30-as szokatlan formájával együtt is megtalálja a helyét a mainstreamben. Feltűnésmentesen halad, nem kápráztat el, de kellemesen egyszerű.
Ráadásképp nem is kerül sokba: mindössze 8 millió 300 ezer forint. Túlzásnak hangzik érte? Tény, de a Hyundai i30 Fastback legalább 120 lóerővel és a trendeknek megfelelő kialakítással kerül a birtokunkba.
Topfelszereltségű tesztautónk ára közel 10 millió forint, ennyiért már a GPS-t tartalmazó csomag is miénk lehet. Aki azonban spórolni akar, az a a “normál” i30-ast is kiszemelheti magának, 200 ezerrel olcsóbban, alacsonyabb használati értékkel és valamivel unalmasabb küllemmel.
Autogramm
Vezetési élmény 3/4
Többnyire komfortos, nem túl sportos.
Teljesítmény 2/4
1,4 literes, négyhengeres turbóbenzinmotor
140 lóerő (103 kW)
Max sebesség: 210 km/óra
0-100 km/h: 9,1 s
Fogyasztás 2/4
5,9 liter (normál), 6,4 liter (a teszt során)
Ár 3/4
8 millió 300 ezer forinttól
A tesztautó értéke 10 millió forint