A belső számít igazán: leteszteltük az új Hyundai i30 Fastbacket

Az i30-as optikailag egy ferdehátú és egy limuzin között található. Tizenkét centiméterrel hosszabb, mint a klasszikus kompaktmodell, és ez az extra hossz teljes mértékben az autó hátulját nyújtja meg a korábbiakhoz képest.
A belső számít igazán: leteszteltük az új Hyundai i30 Fastbacket
 

 

Így természetesen a hely is kibővül: 450 liter passzol a szélesre nyitott hátsó ajtó mögé, amiből a hátsó üléssor előredöntésével 1351 liter lesz. A pakolófelület meglehetősen magasan fekszik, a hátsó ülés elegendő fej- és lábteret biztosít.

A sofőr elől ugyan nem extravagásnak vagy luxusnak minősíthető körülmények közt, de cserébe jól elrendezett műszerekkel körülvéve foglal helyet. Az infotainment-rendszer jól átlátható, habár sajnos elsősorban érintéssel irányítható, amihez egy kissé túl messze helyezkedik el. A kidolgozottság mindenütt szolidnak hat, a felületek kellemesen homogének. A kormánykerék kézrepasszoló.

A Fastback-stílus dacára az i30-asnak nem a gyorsulás az erőssége. Nem rugózik kifejezetten gyengéden, ám alapvetően komfortosan gördül át a kátyúkon és a bukkanókon.

A 1,4 literes, turbóbenzines motor kellemes utazást biztosít, hozzá mérsékelt fogyasztás társul: a városban sűrű forgalom és alacsony hőmérséklet mellett is mindössze 7,5 liter. A vidéki utakat és autópályát is figyelembe véve az átlagunk 6,5. Ehhez a hatfokozatú, kézi sebességváltót nem szabad túl gyakorta erőltetnünk, kivéve a sportos utazási módot.

Ezért aztán az i30-as szokatlan formájával együtt is megtalálja a helyét a mainstreamben. Feltűnésmentesen halad, nem kápráztat el, de kellemesen egyszerű.

Ráadásképp nem is kerül sokba: mindössze 8 millió 300 ezer forint. Túlzásnak hangzik érte? Tény, de a Hyundai i30 Fastback legalább 120 lóerővel és a trendeknek megfelelő kialakítással kerül a birtokunkba.

Topfelszereltségű tesztautónk ára közel 10 millió forint, ennyiért már a GPS-t tartalmazó csomag is miénk lehet. Aki azonban spórolni akar, az a a “normál” i30-ast is kiszemelheti magának, 200 ezerrel olcsóbban, alacsonyabb használati értékkel és valamivel unalmasabb küllemmel.

Autogramm

Vezetési élmény 3/4

Többnyire komfortos, nem túl sportos.

Teljesítmény 2/4

1,4 literes, négyhengeres turbóbenzinmotor

140 lóerő (103 kW)

Max sebesség: 210 km/óra

0-100 km/h: 9,1 s

Fogyasztás 2/4

5,9 liter (normál), 6,4 liter (a teszt során)

Ár 3/4

8 millió 300 ezer forinttól

A tesztautó értéke 10 millió forint

Kapcsolódó cikkek

Kevesebb hely, sportosabb utazási élmény: leteszteltük a Porsche Cayenne S Coupét

Kevesebb hely, sportosabb utazási élmény: leteszteltük a Porsche Cayenne S Coupét

A sportosított SUV egy Porsche - és ez a legjobb, amit elmondhatunk róla

Ford Puma teszt

Ford Puma Titanium 1.0 EcoBoost mHEV - Ötlet parádé az utastérben

Az ötletekkel teli Ford Puma, amely dobozt hord a pótkerék helyén

Ez a komfortos francia tud valamit: leteszteltük a Citroen Cactus C4-et

Ez a komfortos francia tud valamit: leteszteltük a Citroen Cactus C4-et

Könnyedén rugózik, jól kipárnázott és megfelelően motorizált