Nyomkereső a mainstreamben: leteszteltük a BMW 118d-t

A hátsókerék-meghatás teszi különlegessé a legkisebb BMW-t: a szokásos kompaktautókhoz elsőkerék-meghajtás és keresztmotor tartozik, így az 1-es inkább az aktuális, harmadik generációba passzol.
Nyomkereső a mainstreamben: leteszteltük a BMW 118d-t

A vezetési koncepció megváltoztatása után már az 1-esek a legolcsóbb változatban is elsőkerékhajtással suhannak, amihez potens aggregátor kapcsolódik. Tesztautónk motorháztetője alatt egy minden szempontból igen korrekt motor lapul. Mi most a 118d-ből egy automata váltós verziót vezetünk, hogy eldönthessük: vajon az elsőkerék-meghajtású 1-es igazi 1-esnek tekinthető?

A vidéki utakon az 1-es a kompaktautók piacának egyik legenergikusabb darabja tudott maradni. Ám az utazás már más: a jármű rendíthetetlen nyugalommal reagál a terhelésváltásra és hosszabb ideig neutrális marad.

Ennek még nincsen köze a meghajtott tengelyhez, a BMW egyszerűen másképp állított össze a futóművet. A lengéscsillapítók feszesen működnek, tesztautónkban a “komfortos”, illetve a “sportos” utazási módtól is függ a viselkedésük.

A három dízelvariáns közül a középső 150 lóerővel és 350 Newtonméteres forgatónyomatékkal bír, ehhez 2 literes lökettérforgat társul. Városi forgalomban a fedélzeti számítógépen kevesebb, mint 7 literes fogyasztást jelez ki, míg ugyanez az érték vidéki utakon és autópályán általában 5 liter körül alakul.

A 118d teljesíténye a mindennapokban elégségesnek mondható. Szériától függően egy hatsebességes váltó növelheti az erejét. Összességében az elsőkerék-meghajtású 1-es igazi 1-es marad, ráadásul egyúttal egy költségtakarékos kompaktautó is.

A benzines 118i 10 millió forinttól kezdődik, míg a “Sport line” modell tesztautónk kezdőára 13 millió forint. Ha minden extrát az autóba zsúfolunk, az ára elérheti akár a 17 és félmilliót is.

Autogramm

Vezetési élmény 3/4

Szórakoztató és energetikus, feszes rugózás, direkt vezérlés, hatékony zajtompítás

Teljesítmény 3/4

2 literes, négyhengeres turbódízel (150 lóerő, 110 kw)

Max sebesség 216 km/óra

0-100 km/h: 8,4 s

Fogyasztás 3/4

4,4 liter (normál), 6,1 liter körül (a teszt során)

Ár 1/4

10 millió forinttól

A tesztautó értéke 13 millió forint

Kapcsolódó cikkek

Ford Puma teszt

Ford Puma Titanium 1.0 EcoBoost mHEV - Ötlet parádé az utastérben

Az ötletekkel teli Ford Puma, amely dobozt hord a pótkerék helyén

Jóval több, mint haszonjármű: leteszteltük az új VW Caddy-t

Egy igazi klasszikus nagy belső térrel: leteszteltük az új VW Caddy-t

A teherkocsi megbízhatóan, de mégis megújulva hozza a formáját.

Ford Kuga PHEV teszt

Ford Kuga PHEV teszt - Új srác a klubban

A műfaj egyik legjobbja a Ford Kuga tölthető kivitele