Nyomkereső a mainstreamben: leteszteltük a BMW 118d-t
A vezetési koncepció megváltoztatása után már az 1-esek a legolcsóbb változatban is elsőkerékhajtással suhannak, amihez potens aggregátor kapcsolódik. Tesztautónk motorháztetője alatt egy minden szempontból igen korrekt motor lapul. Mi most a 118d-ből egy automata váltós verziót vezetünk, hogy eldönthessük: vajon az elsőkerék-meghajtású 1-es igazi 1-esnek tekinthető?
A vidéki utakon az 1-es a kompaktautók piacának egyik legenergikusabb darabja tudott maradni. Ám az utazás már más: a jármű rendíthetetlen nyugalommal reagál a terhelésváltásra és hosszabb ideig neutrális marad.
Ennek még nincsen köze a meghajtott tengelyhez, a BMW egyszerűen másképp állított össze a futóművet. A lengéscsillapítók feszesen működnek, tesztautónkban a “komfortos”, illetve a “sportos” utazási módtól is függ a viselkedésük.
A három dízelvariáns közül a középső 150 lóerővel és 350 Newtonméteres forgatónyomatékkal bír, ehhez 2 literes lökettérforgat társul. Városi forgalomban a fedélzeti számítógépen kevesebb, mint 7 literes fogyasztást jelez ki, míg ugyanez az érték vidéki utakon és autópályán általában 5 liter körül alakul.
A 118d teljesíténye a mindennapokban elégségesnek mondható. Szériától függően egy hatsebességes váltó növelheti az erejét. Összességében az elsőkerék-meghajtású 1-es igazi 1-es marad, ráadásul egyúttal egy költségtakarékos kompaktautó is.
A benzines 118i 10 millió forinttól kezdődik, míg a “Sport line” modell tesztautónk kezdőára 13 millió forint. Ha minden extrát az autóba zsúfolunk, az ára elérheti akár a 17 és félmilliót is.
Autogramm
Vezetési élmény 3/4
Szórakoztató és energetikus, feszes rugózás, direkt vezérlés, hatékony zajtompítás
Teljesítmény 3/4
2 literes, négyhengeres turbódízel (150 lóerő, 110 kw)
Max sebesség 216 km/óra
0-100 km/h: 8,4 s
Fogyasztás 3/4
4,4 liter (normál), 6,1 liter körül (a teszt során)
Ár 1/4
10 millió forinttól
A tesztautó értéke 13 millió forint