Ez a Mini épp olyan, mint a régi szép időkben

Visszatért a régi mini. Mondhatni, az ős-mini. Éppen csak modernebb, ígéretesebb és talán még eredetibb is lett, mint korábban. Több gyártó is kisebb számban és húzós árakon emelte be a kínálatába.
Ez a mini épp olyan, mint a régi szép időkben
 

Ami a mini-fanoknak talán kevésbé fogja elnyerni a tetszését, hogy a British Motor Heritage (BMH) könnyen lecserélhetőnek bizonyult. Az Oxford közeli székhelyű céget még 1975-ben alapította a British Leyland, mára a régi, dicsőségesebb napok emlékét őrzi. A régi miniből 1959-től 2000-ig egész pontosan 5 387 362 darabot gyártottak le.

A leghitelesebb másolat a Roos Meanie 2,0T Svájcból, ami a tulajdonjog miatt nem viseli az eredeti nevét. Ám a meanie nem feltétlenül hangutánzó név, hiszen a kis jármű - a szó angol jelentéséhez hűen - meglehetősen keménykedő: egy 2 literes, négyhengeres turbóbenzinmotor dübörög benne 220 lóerővel.

Ezzel a 850 kilós kis jármű mindössze 4 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 kilométer per órára. Hatsebességes kézi váltó tartozik hozzá, ahogyan technikai újításnak számító perforált tárcsafékek is. A belső is hasonló igényességgel került kialakításra: mindkét ülés fűtött és elektromosan állítható, a vásárló kívánsága szerint lehetnek selyem, alcantara vagy szarvasbőr borításúak is.

Ám habár a jogi lehetőségek akár évente 1000 autó legyártását is lehetővé tennék, ez sajnos nem kifizetődő: mindössze öt legyártott és eladott példány után ért véget a kaland. A Meanie-t a Porsche Carrera árszívonaláért sem lenne kifizetődő ebben a formában tömeggyártásra bocsátani: ahhoz túlontúl drága az anyagköltség.

Aki beéri egy kevésbé vehemens és inkább ökologikus kiadással is, annak találták ki a Swind E-classicot. Ez az angol cég egy mindössze 100 darabos szériát kínál. Az autók kívülről szinte mindenben megegyeznek az eredeti Minivel, kivéve, hogy 80 kW (109 lóerő) teljesítményű elektromotor repíti őket egészen 130 km/órás sebességig. A hatósugaruk 200 kilométer, efölött a lítium-ionos elemet négy órán át szükséges tölteni. Az exkluzív autókhoz 31 és félmillió forintért juthatunk hozzá.

Aki azonban ragaszkodi hozzá, hogy a Minije technológiában is a régi időket idézze, annak a David Brown Automotive “Mini Remastered” kisautója ajánlható. A Silverstone-ban honos angol cég vadiúj, limitált kiadású Miniket kínál, összesen 25 darabot - akárcsak a “Café racer”, ezek teljesen hagyományos, négyhengeres, 1,3 literes kapacitású és 71 lóerős motorral vannak felszerelve. Olyan extrák is tartoznak hozzájuk, mint a bőrülések, egy hétcolos digitális kijelző vagy egy bluetooth-csatlakozó. Az áruk 29 és félmillió forint fölött kezdődik - így végezetül már csak a kérdés marad, hogy a fentebb bemutatott Minik bármelyike valaha is elérhető lehetne-e a mi számunkra is.

Kapcsolódó cikkek

Egy szemet gyönyörködtető negyedik: megérkezett a Kia XCeed

Egy szemet gyönyörködtető negyedik: megérkezett a Kia XCeed

A külcsín megváltozott, de a belbecs ugyanaz maradt.

A Volvo a Teslára tekint: megérkezett a Polestar 2

A Volvo a Teslára tekint: megérkezett a Polestar 2

A skandinávok komolyan nyomják, főleg, ami felszereltséget illeti.

A legkeresettebb elektromos autók

A legkeresettebb elektromos autók

Az osztrákoknál a KIA e-Niro uralja az eladásokat.