Csak a sportosság szól a spórolás ellen: leteszteltük a Hyundai Kona Hybrid-et

Ez a Hyundai elsőre nagynak tűnhet, de a benyomás csalóka: a Kona hossza mindössze 4,17 méter, amivel rövidebb, mint egy Renault Captur vagy egy Ford Puma. Még szerencse: ez a koreai SUV a városi közlekedésre lett kitalálva, elsősorban az általunk is tesztelt, full hibrid motorizációja miatt.
Csak a sportosság szól a spórolás ellen: leteszteltük a Hyundai Kona Hybrid-et
 

 

Autónk tehát képes tisztán elektromosan működni, de nem tölthető: az áramot fékezés vagy gázadás során magától generálja. Ahol szükséges, ott besegít az elektromotor, ám sokszor működik teljesen önállóan is. Elegendő erőt fejt ki, hogy óvatosan haladjon, vagy megtartsa a sebességet (44 lóerős, 170 Netwtonméteres forgatónyomatékkal). Ha tartózkodunk a száguldozástól, kellemesen hosszú távot tehetünk meg az e-motor használatával.


A takarékos meghajtás miatt az ingázók kedvence lehet

A négyhengeres benzinmotor turbótámogatás nélkül is meglehetősen nyugodt haladást biztosít. A hideg időben, rövid szakaszokon a fogyasztásunk 5 liter körül alakul, ami a környéken való ingázáshoz bőségesen elegendő. A hosszú autópályaszakaszokon a kis SUV hamar kifogy a szuszból, de nem is a nagy utazásokra lett tervezve.

Elől az ember kényelmesen elfér. Hátul inkább a gyerekeknek jut hely, míg a párok inkább a 361 literes csomagtérnek örülhetnek. Ahogy a szolid kialakításnak is: a kormánykerék, a karfák, a váltók és a kapcsolók használata is igazán kellemes.

Az infotainment 7 colos érintőképernyővel és okostelefonos összeköttetéssel is rendelkezik, amihez az Apple CarPlay vagy az Android Auto is csatlakoztatható. A legfontosabbak tehát mindig rendelkezésünkre állnak. Opcionálisan rendelhetünk a Hyundai-tól nagyobb monitort is GPS-sel és beépített soundsystemmel. A rendszer gyorsan és gördülékenyen működik.

Szériafüggően autónkhoz asszisztenciát is kapunk: a Kona nyomtartó, ügyel a sofőr éberségére, vészhelyzetben magától fékez és kamerával, csipogva segíti a parkolást. A sebességet szintén tartja. Kategóriájához képest ez tisztességes csomag.

Ami kevésbé győzött meg minket a teszt során, az a futómű és a vezérlés közötti szinkron, ami inkább sportos utazást tesz lehetővé. A Kona kissé dülöngél és sodródik a körforgalomban is. Egy ilyen benzintakarékos hibridhez több komfort illett volna.

Mindezzel együtt az autónak gyakorlatilag nincsen konkurenciája. A Kia Niro és a Toyota C-HR nagyobbak, az Ioniq ugyanettől a gyártótól pedig nem SUV. 9 és félmillió forintos árával autónk nem éppen egy akciós termék - mégis előnyös ajánlat, amiből a kicsit kellemesebb rugózáson kívül nem is hiányzik semmi.

Autogramm

Vezetési élmény

Kellemes futómű, túl merev rugózás


Teljesítmény

1,6 literes, négyhengeres benzinmotor

E-motor 141 lóerő (104 kW)

Max sebesség 160 km/óra

0-100 km/h: 11,2 s

Fogyasztás

4,3 liter (normál), kb. 5 liter (a teszt során)

Ár

9 és félmillió forinttól

A tesztautó értéke 12 millió forint

Kapcsolódó cikkek

BMW X2 tölthető hibrid

BMW X2 xDrive 25e -A legújabb tölthető hibrid

Megérkezett a felfrissített BMW X2 tölthető hibrid kivitele!

Az új C4-es felidézi a Citroen történelmét

Az új C4-es felidézi a Citroen történelmét

Végre ismét egy igazi kompaktautó a portfólióban