BMW X2 xDrive 25e -A legújabb tölthető hibrid
A Mini Countryman és a BMW X2 három éve került a szalonokba, mindkét modell frissítése szinte egy időben történt. Az azonosságok nem tűntek el: mindkét járgány a vállalatcsoport UKL2 elnevezésű padlólemezére épül, akár a BMW X1.
A frissítést követően a nagyobb változás a BMW-nél történt, mert megjelent a kínálatban az X2 xDrive 25e típus, ami teljesen új jövevény. Aki azt gondolta, hogy a hajtást átvivő kardántengelyek gyártásra alapozza a vállalkozását és a jövőjét, annak érdemes átgondolnia a terveit. Ugyanis az X2-es tölthető hibridje, hasonló technikát vonultat fel, mint a Mitsubishi Outlander PHEV és a Volvo XC60 Plug in hybrid: a hátsó tengelyt nem a hagyományos módon hajtják - elölről, kardán segítségével - hanem közvetlenül, egy villanymotorral.
Az X2 prémium kompakt szabadidő-autó, ez a liga olyan modellel bővült nemrég, mint a Lexus UX. A japán konkurens - tisztán elektromos kivitelének az akkujára – pl. egymillió kilométeres garanciát vállal a gyártó… Szóval érkeznek az ellenfelek. Ezért is jött jól a felfrissülés, aminek keretében megérkezett az X2 xDrive 25e típus.
A közel 60 kilométeres tiszta üzemhez (57 km) szükséges elektromos energiát, a 13,7 kW/h-ás lítium-ion akkumulátorban tárolják. A hátul lévő villanymotor 95 lóerővel veszi ki részét a hajtásból. Ha a teljesítményeket összeadjuk, akkor 220 lóerővel lehet számolni. Ez jól megmozgatja a sportos suvot, mert 100 km/órás sebességet, 6,8 másodperc alatt éri el.
Ha a tulajdonos megrendeli a gyári fali töltőt (Wall box), akkor mindössze 3,2 óra szükséges az autó teljes feltöltéséhez. Akinek olyan az életvitele, hogy este és a munkahelyén is tudja tölteni, akkor gyakorlatilag nulla emisszióval és minimális költséggel tud közlekedni. Így csak hosszabb távokon kell üzemanyagot használnia és a környezetet szennyeznie.
Ha esetleg a műszaki adatok ismerősek lennének, az nem a véletlen műve: a Mini Countrymanban már kipróbált technika került az X2-be...
A tölthető hibridnél három menet mód érhető el, a mindennapokban használt az Auto edrive, ha sietni kell, akkor ott a Max edrive. A takaréklángon történő közlekedéshez pedig a Safe battery állás javasolt. A divatos X2 egyébként praktikus is, mert a 410 literes csomagtere a hátsó ülések előre döntését követően 1290 literesre növekszik.
A keresztben elhelyezett motorral, váltóval rendelkező padlólemezben három és négy hengeres motorok találhatók. Ezekkel az erőművekkel lefedik a teljes teljesítmény skálát.
Benedek Attila