Leteszteltük: az új Volvo V60 egy kerekeken guruló luxushotel

A Volvo V60-ast látva még a szomszédok is megjegyezték: milyen szép! De vajon hogy teljesít a konkurenciához képest?
Volvo V6: egy kerekeken guruló luxushotel

A Volvo kombik mindig is hűséges rajongói bázissal büszkélkedhettek. A legújabb generációk dizájnjával mostmár egyértelműen tömegek kedvencévé válhatnak. A Volvo V60-asunk a szupermarket parkolójában nem egy elismerő pillantást kapott, és még az általában szófukar szomszédok is megjegyezték: milyen szép!

Ehhez képest az új Volvo elődjéhez képest nem lett kevésbé praktikus. 4,76 méteres hosszúságához 510 literes csomagtér társul, ami tisztességes érték a prémium autók középosztályában. Ha előrehajtjuk a hátső üléseket, ez az érték 1441-re változik. A hátsó ülésekhez ezen felül jelentős lábtér tartozik, ám középen a kardánalagút elég sok helyet foglal.

Belülről a V60 egy skandináv butikhotel: fehér bőrhuzattal borított berendezés, világos faelemek és egy függőlegesen felszerelt érintőképernyő gazdagítják. A potom 3000 Eurós üveg panorámatetőn át rengeteg fény árad be. Az anyagok érzete kellemes - de a vezetési dinamika- és hangerőszabályzó csillogó felülete a középső konzolon nem igazán passzol a képbe.

A V60 motorháztetője alatt egy 2 literes dízelmotor dolgozik 190 lóerővel és 400 newtonméteres forgónyomatékkal. Prímán működik a nyolc sebességes automatikával, kellemesen laza suhanást biztosít. Az automata zökkenőmentesen, mindig a megfelelő pillanatban kapcsol be. Ehhez passzol az alváz, ami anélkül simítja el a döccenéseket, hogy hintázna közben. Ez a 1884 kilós Volvo súlyának is köszönhető.

A sűrű városi forgalomban autónk 9-10 litert fogyaszt. Földúton és autópályán ez csupán 7-8 liter - bevalljuk, nem túl visszafogott sebesség mellett. Ám ebben más autók jobban teljesítenek, és a gyártó által megadott 4,6 litert aligha lehet irányadónak tekinteni.

A biztonsági felszereltség példás, a gyártó már az alapmodellbe is sok passzív biztonsági elemet, és modern asszisztenciát pakolt. Aki még többet szeretne, 1750 Euroért a “Pilot Assist” által élvezheti a részleges irányítást. Ez a rendszer azonban csak 130 km/órás sebességig működik, és sajnos néha erőteljesen félrehúz. Ezen felül a Volvo néha letér a pályáról, még mielőtt a rendszer erről a vezetőt tájékoztatta volna.

Összességében a Volvo V60 kiváló alternatívát jelent az olyan konkurenciáknak, mint a BMW 3-as, Audi A4-es és Mercedes C-osztály. A V60 D4-es “Momentum” nevű alapverziója a nyolcsebességes automatával alsó hangon 16 és félmillió forintba kerül, de tény, hogy a felszereltsége gazdagabb, mint a többi autóé ebben a kategóriában.

Autogramm

Vezethetőség 3/4

Kényelmes és biztonságos, a sportautók ambíciói nélkül

Teljesítmény 3/4

2 Literes turbódízel, 190 lóerő/140 kW, Max sebesség: 220 km/h, 0-100 km/h: 7,9s

Fogyasztás 2/4

4,6 L (megadott), 72, L (mért érték)

Ár 1/4

16 millió 580 ezer Ft-tól, a tesztautó értéke kb. 26 millió Ft.

Kapcsolódó cikkek

Egy komfortos alternatíva: leteszteltük a Peugeot 208-at

Egy komfortos alternatíva: leteszteltük a Peugeot 208-at

A Peugeout új kisautója még sportossá is válik, ha épp ez a kívánságunk.

A belső számít igazán: leteszteltük az új Hyundai i30 Fastbacket

A belső számít igazán: leteszteltük az új Hyundai i30 Fastbacket

A nagyra nyíló hátsó ajtónak köszönhetően az új Hyundai igazi egzotikum a kompaktosztályban.

Egy hibákkal teli hódító: leteszteltük a Fiat Cinquecentót

Egy hibákkal teli hódító: leteszteltük a Fiat Cinquecentót

A Fiat 500-as sokak szívügye, még akkor is, ha a technológiája nem állta ki az idő próbáját.