Csak mellékállásban e-autó: leteszteltük a Porsche Taycan-t

Az új Porsche csak második ránézésre e-autó. A teszt alapján kiderült: elsősorban sportkocsiról beszélhetünk. De még milyenről!
Csak mellékállásban e-autó: leteszteltük a Porsche Taycan-t
 

 

Előszeretettel hangoztatjuk, hogy az e-autó legyen környezetbarát és költséghatékony - de meg is feledkezünk róla, hogy egyúttal nagyon szórakoztató is lehet! Legalábbis akkor, ha a zöld összetevő olyan kellemesen diszkréten bújik meg a többi közt, ahogyan ebben a Porschéban is.

Az üresen is 2,3 tonnás alapsúly, a 791 lóerő és a háromállású forgatónyomaték gondoskodik róla, hogy autónk nem csupán feltűnést kelt - bármilyen merész kanyart lendületesen vehetünk be vele. A Taycan még szélességében is a 2 métert súrolja, közel 5 méteres hosszával pedig a megszólalásig hasonlít a 911-esre épp úgy, mint a benzines limo Panamerára.

Ehhez képest a sportlimuzin érthető mód kevés helyet kínál: 366 liter passzol a csomagtartóba, ezen felül 81 liter fér az elülső tárolórekeszbe. A Taycan-ban a legkényelmesebben elől utazhatunk: kellemes a kemény, egyrészes sportülés, ahogy a háromküllős kereket is jó kézben tartani. A kormánykerék mellett digitális display mutatja az energia áramlását.

Az óriási, 93,4 kWh-s akksi még a gyorsan suhanó Taycan-t is több mint 300 (a gyártó adatai szerint egyenesen 415) kilométeren át repíti. Gyorstöltéssel akár 5 perc után 100 kilométerre elegendő áramot vesz magához - 23 perc alatt 80 százalékosan tölt fel.

A teljes, 761 lóerős (560 kW) teljesítményt az általunk tesztelt Taycan Turbo S csak rövid ideig, a boost funkció részeképp produkálja. Általában a csúcsmodellnél 625 lóerő (460 kW) a felső határ, míg a sztenderd változat (S nélkül) csúcssebessége 680 lóerő (500 kW). A Turbo S ára 65 és félmillió forint, így több mint 10 és félmillióval drágább, mint a legegyszerűbb változat.

A Tesla Model S-hez viszonyításképp már 28 millióval olcsóbban is hozzájuthatunk, ráadásul sebességében is megfejeli a Porschét. Hogy mi szól mégis a Taycan mellett? A sportos állhatatosság, valamint a szabadság foka: ennyire dinamikus és autonóm vezetési élményt még a Tesla csúcsmodellje sem nyújthat.

Kapcsolódó cikkek

Ford Puma teszt

Ford Puma Titanium 1.0 EcoBoost mHEV - Ötlet parádé az utastérben

Az ötletekkel teli Ford Puma, amely dobozt hord a pótkerék helyén

Kevesebb hely, sportosabb utazási élmény: leteszteltük a Porsche Cayenne S Coupét

Kevesebb hely, sportosabb utazási élmény: leteszteltük a Porsche Cayenne S Coupét

A sportosított SUV egy Porsche - és ez a legjobb, amit elmondhatunk róla