Ford Puma Titanium 1.0 EcoBoost mHEV - Ötlet parádé az utastérben

A kék ovál nem csak a jó vezethetőséggel tette kívánatosabbá a Pumát, hanem a belső értékeivel is. Mi került a pótkerék helyére?
Ford Puma teszt

Hogy a teszt teljes legyen: a friss Ford Puma műszaki dolgaira kíváncsi, akkor ebben a cikkben talál tapasztalatokat és érdekességeket. Most a belső lesz kivesézve, és nem véletlenül kap ez a rész külön cikket, mert a legfrissebb Ford belsejében rengeteg ötlet található.

A csomagtartó erős műanyag padlója két szinten állítható, így mélyebbről és magasabbról is ki lehet emelni a csomagokat. A Ford újítása, hogy a megszokott pótkerék helyére betett egy 80 literes tárolót. Aminek a mérete 763 x752 x305 mm.

A műanyag doboz részt vesz az ütközési energia elvezetésében is, ezért cserélhető. Bele lehet állítani magasabb szobanövényt és kiránduláson remek tárolója a koszos túracipőknek. A lényeg, hogy könnyen tisztítható és a víz leengedhető belőle, mert dugó került az aljára.

Az ötletes tárlóért cserébe búcsút mondhattunk a pótkeréknek. Ami csak akkor kellemetlen, ha lakott területtől távolabb kapunk defektet. A mentsvárat a defekt mentesítő hab és az erős oldalfalú gumi biztosítja.

A praktikusság nem ért véget, mert lecipzározható és mosható üléshuzatokat kapott a Puma. (Az összes ülés!) Ami extra, hogyha megunja a család a huzat színét, mintázatát, akkor kicserélheti.

Az autó méretéhez méretéhez képest nagy a csomagtartó (465 L), ami a hátsó ülések eldöntésével 1216 literre bővíthető. Jobban visszaadja a méreteket, ha tudjuk, hogy mekkora pakkot lehet a lehajtott ülésekre betenni: 112x97x43 cm a csomag befoglaló mérete.

Kényelem terén találni ügyes dolgokat, például az első üléseknek a masszázs funkcióját. A vezérlés az ülés oldalán elhelyezett gombbal történik. Miután hozzáértünk, a műszerfalon megjelenik a kép, hogy melyik területen, milyen formában kényeztetheti magát a sofőr vagy az utas.

Hátul papíron három személyes az ülés, de hosszabb távon szerencsésebb két felnőttben gondolkodni. A hátsó ülőlap egy kicsit rövid és magas, ezért 185 centi fölött a térdeknek a helye passzos.

A fiatalos autó leginkább párban élőknek vagy egy-két kisebb gyermeket nevelő családoknak ajánlott. Nekik a megszokott kisautók helyett jó lehet a praktikusabb Puma. A fiatalossága miatt lehet, hogy az 50 felettieknél lesz népszerű, akár a Toyota C-HR vagy a Nissan Juke.

Benedek Attila

Fotó: Ford, a szerző

Kapcsolódó cikkek

Nem lesz közönségkedvenc: leteszteljük a Mazda 3-at

Hiába álomszép a Mazda 3, jó eséllyel nem fogunk beleszeretni

A japán autó belülről már nem ilyen imponáló, de van, ami flottul működik.

Leteszteltük: a Peugeot 508 SW elegáns autó, nagy igényekkel

Leteszteltük: a Peugeot 508 SW szuperelegáns, de még lenne mit csiszolni rajta

Szép dizájn, nagyfokú biztonság és és nagy fogyasztás jellemzi.

Áram nélkül csak egy szomjas svéd: leteszteltük a Volvo XC40-et

Áram nélkül csak egy szomjas svéd: leteszteltük a Volvo XC40-et

A svédek legkisebb SUV-ja túlmotorizált, de legalább 50 kilométerig elektromos.