Peugeot 2008 teszt - Egész pályás letámadás

Az új modell leleplezése igen emlékezetesre sikerült, gyakorlatilag ”örökre” beégett a résztvevők emlékezetékbe. Ez nem csak az autó és a bemutató miatt történt: a fő ok a COVID 19 előretörése volt.
Teszteltük az új Peugeot 2008-at!

A 2008-as sajtótájékoztatója volt az utolsó autós rendezvény, amelyet idén tavasszal megtartottak. A leleplezés közvetlenül a korlátozások életbelépése után történt. Ezért a hajdani Csepel Művekben tartott eseményen főszerepet kapott az autók mellett a kéz fertőtlenítő és a sok kézmosás. Ez a helyzet akkor még nagyon új volt mindenkinek.

Utána annyira szigorodtak a rendelkezések, hogy törölték a friss Ford Puma többször átszervezett premierjét is. A Fordnak pechje volt a tavaszi termék offenzívájával, mert az új Kuga leleplezése szintén tesztelésbe ment át. És a legtöbb helyen felfüggesztették a tesztautó kiadást...

A tárgyra visszatérve, a franciák nem változtattak a bevált recepten, a kompakt szabadidő-autójuk ismét a 208-as padlólemezét használja. A fő eltérést a méretek jelentik: a 4,3 méteres hosszúság 14 centivel múlja felül az elődöt. Hetven millimétert gyarapodott a tengelytávolság, így már 2,6 métert mutat a centi. A raktér ugrott egy méretosztályt: 434 litereres, ami majdnem száz literrel lépi túl az elődöt (+84 L). Az utastérben azért még elhelyeztek 30 liternyi tárolóhelyet.

Ami megnyugtató, hogy a növekedés és a felszereltség bővülés ellenére az új 2008-as tömege alig emelkedett: az alapváltozat 1192 kilója, 37 kilóval nehezebb, mint az előd. A növekedés azért csak ennyi, mert az új padlólemezben és karosszériában sok a nagy és az ultra-nagy szilárdságú könnyű acél.

A típusnak jót tett 2020-as európai Év autója választás (COTY), mert a 208-as nyert. Ebben nagy szerepe volt a teljesen elektromos kivitelnek. Ez jó átkötés az e-2008-ra, amely az e-208 technikáját használja. Az elektromos suv WLTP szabvány szerint mért hatótávolsága 320 km. Ez az érték a valóságban kb. 280 kilométeres hatótávot eredményezhet. Sajnos ezt a modellt és a combosabb hibrideket nem lehetett kipróbálni.

A címben említett egész pályás letámadás arra értendő, hogy a jó formájú karosszériába a hagyományos motorok mellett bekerülnek a különféle hibrid változatok és az elektromos hajtás is. Ez a kombináció pedig a dögös külsővel és belsővel ötvözve, igen ígéretesnek tűnik.

Benedek Attila

Fotó: szerző

Kapcsolódó cikkek

Nem lesz közönségkedvenc: leteszteljük a Mazda 3-at

Hiába álomszép a Mazda 3, jó eséllyel nem fogunk beleszeretni

A japán autó belülről már nem ilyen imponáló, de van, ami flottul működik.

Leteszteltük a Jeep Compass Trailhawk-ot

Kompromisszum a terepjáró és a városi suhanás közt: leteszteltük a Jeep Compass Trailhawk-ot

Mutatós és robosztus az új Jeep, de offroadernek talán nem a legjobb választás.