Az utolsó igazi Opel Astra: leteszteltük az Opel Astra Sports Tourer-t

A kompaktklasszikus aktuális kombiverziója
Az utolsó igazi Opel Astra: leteszteltük az Opel Astra Sports Tourer-t

Nem, nem ez lesz az utolsó Astra, hiszen a kompaktosztálynak 1962 óta tart a története az Opelnél. 2017 óta az Astra a PSA-csoporthoz tartozik (mint a Peugeot és a Citroen is), a következő Astra 2021-ben már a Peugeout alapjaira építve érkezik. Mit jelent ez a gyakorlatban? Ideális esetben a PSA megtartja a jót, és javít azon, ami nem annyira menő.

Mindkettőre akad példa a hétköznapi használat során. A kombi ropogósan halad, a futómű feszesen rugózik, nincsenek kellemetlen zökkenők. A vezérlés direkt és bizonyos mértékig reszponzív. A kanyarokban erősen érezzük az autó hátsóját, ám összességében az Astra mégis kényelmesen kapcsolódik az úttal, ami ebben az osztályban el is várható.

Nagy az utastér a második sorban, sok a praktikus részlet, elegendő hely jut a hátsó ülésen. Az 540 literes csomagtér is rendben van, ami előre döntött ülésekkel 1630-ra bővíthető. Ám az Opelnek ehhez 4,70 méteres hosszra van szüksége - ez már majdnem a középosztály kategóriája. Ám a tér jól kihasználható, a pakolótér alacsonyan fekszik, alumíniumsínek segítenek a lezárásában.

Elől lehetne több pakolótér, ám ehelyett az ügyes részleteknek örülhetünk, például az okostelefon-tartónak vagy a töltőkábel aljzatának a középső karfa alatt. A mi ízlésünkhöz mérten kissé túl sok az anyag- és felülettípus az Opel belsejében, az összhatás így kissé nyugtalan, ám a minőség kétségtelen.

Az 1,2 literes benzinmotort először 2019-ben vezették be, hatsebességes kéziváltó társul hozzá. Gyors, precíz és jól passzol a motorhoz, ami így legfeljebb 130 lóerős vagy 225 Newtonméter áll rendelkezésünkre, ami szépen repíti is előre az Astrát, csak a felmelegedési szakaszban mocorog kicsit a háromhengeres. Egyébként jól hasít és keveset is fogyaszt: 6,2 literre jön ki az átlagunk a teszt során, ebben már az autópálya és a városi forgalom is benne van. Az Opel ráadásul baráti áron kínálja az autót, ami remélhetőleg a jövőben sem változik majd.

Értékelés

Vezetési élmény 3/4

Sportos és megbízható, mégis komfortos

Teljesítmény 2/4

1,2 literes, háromhengeres motor

130 lóerő (96 kW)

Max sebesség 215 km/óra

0-100 km/h: 10,7 s

Fogyasztás 3/4

5,6-5,3 liter (normál), 6,2 liter (a teszt során)

Ár 3/4

7 és félmillió forinttól

A tesztautó értéke 12 millió forint

Kapcsolódó cikkek

Egy megemelt törpe a mindennapokra: leteszteltük a Toyota Aygo-t

Egy megemelt törpe a mindennapokra: leteszteltük a Toyota Aygo-t

Takarékos városi autó, ami azonban technikailag kissé elavult.

Egy hibákkal teli hódító: leteszteltük a Fiat Cinquecentót

Egy hibákkal teli hódító: leteszteltük a Fiat Cinquecentót

A Fiat 500-as sokak szívügye, még akkor is, ha a technológiája nem állta ki az idő próbáját.

Nyílt és becsületes: leteszteltük a BMW Z4-et

Nyílt és becsületes: leteszteltük a BMW Z4-et

Az új BMW meghozza a kedvet a nyárhoz, olyan szépen suhan: szinte túl szépen.