A szpojler a névben rejlik: leteszteltük a VW Golf GTI TCR-t

Már a ’70-es évek közepe óta gyártják a kompakt sportautó VW Golf GTI-t, ám a8-as Golf megjelenése óta tesztautónk a legifjabb és legvadabb modell, amit egy VW-szalonban fellelhetünk.
A szpojler a névben rejlik: leteszteltük a VW Golf GTI TCR-t
 

 

A zárt elülső tengelyt hajtó 290 lóerő gondoskodik róla, hogy extrovertált járműnk alapos feltűnést keltsen az utcai forgalomban.

Van, akinek túl gyors, másnak túl lassú

A probléma a típus leírásában rejlik: az utolsó betűk a “GTI TCR”-ben a “Touring Car Racing”-re utalnak.

Aki az autóját egy nemzetközi versenyautó-osztály alapján nevezi el, annak laza attitűdre van szüksége az extrém járműszélességgel, lendületes rugózással és a radikális súlyspórolással szemben. Nos, mindezekkel a VW végeredményben nem igazán rendelkezik.

Ettől függetlenül azonban szórakoztató vezetni. Amikor a hátsó tengely terhelésváltáskor érezetően és kiszámíthatóan megpördül, kevés gondunk akad a névválasztással.

Három különböző szint közül választhatunk a teljes biztonsági hálótól a maximálisan egyéni felelősségre történő száguldozásig. A fokozatok közti váltásokból azonban összességében nem sokat érzékelünk. A VW GTI feszesen rugózik és kissé döcög. 2 literes, négyhengeres turbómotorja maximum 6000 fordulatot produkál.

Még álló helyzetben is gyorsnak érezzük magunkat a kocsi dizájnja miatt: a sportkormányon, 12 óránál található jelzés például még az üzletben is téma. A sportülések magas alapbeállítással, ugyanakkor megfelelő oldaltartással bírnak.

Autónknak tehát sok szerencsés tulajdonsága van, éppen csak a neve nem passzol hozzá igazán.

Autogramm

Vezetési élmény

Szép hátsó és direkt vezérlés jellemzi, de nem igazán kényelmes.

Teljesítmény

2 literes, négyhengeres turbóbenzinmotor

290 lóerő (230 kW)

Max sebesség 264 km/óra

0-100 km/h: 5,6s

Fogyasztás

6,7 liter (normál), közel 10 liter (a teszt során)

Ár

15 és félmillió forinttól


Kapcsolódó cikkek

Két tengely, három motor: leteszteltük az Opel Grandland X Hybrid4-et

Két tengely, három motor: leteszteltük az Opel Grandland X Hybrid4-et

Ez a kompakt SUV nem éppen klímavédő, de céges autóként megérheti nekünk