Árammal boldog: leteszteltük a VW e-Upot

Az ár miatt már önmagában nem kell aggódni: a VW e-Up jelenleg 7 és félmillió forintért már a miénk lehet.
Árammal boldog: leteszteltük a VW e-Upot
 

A kétajtós, benzines és 60 lóerős változat mindössze 4 és félmillió forint. Ezt fejeli meg a VW e-Up a maga 5 ajtójával és 86 lóerejével.

Mindennel felszerelt az ingázáshoz

Utóbbi jármű szórakoztatóbb is. Fantasztikus, milyen egyszerűen, gyorsan és halkan hasítunk a forgalomban.

Annyira azért mégsem csendes az autó, hiszen megtalálható benne az e-Sound beépített extraként. Ezért a lassabb utazás során úgy morog, hogy az majdnem áthallatszik a közlekedés többi résztvevőjéhez is.

Ám a szórakozást ez nem rontja el. Az e-Up a maga 212 Newtonméteres forgatónyomatékával, a kiegyensúlyozott és relatíve direkt vezérléssel szinte repül. A hajtómű elfogadhatóan rugózik, csak annyit éreztet az útburkolatból, amennyi a közlekedéshez elengedhetetlen.

Nagy öröm számunkra a bőkezűen mért hatótávolság is: amikor elindulunk, az autó 260 kilométert jelez ki, ám a városi forgalomban tovább tart, akár 300 kilométert is megtehetünk vele. Az áramfogyasztás így forgalomtól függően 8,2 és 8,7 kWh között alakul.

Amikor a 32,3 kWh kapacitású akksi lemerül, akkor töltésre szorul, ám ezt könnyen megvalósíthatjuk egy 11 kW-s csatlakozó segítségével: ingyenes gyorstöltőt Németországban például már minden szupermarketnél találunk.

Ez a folyamat szerencsére szupergyors: autónk a 22 perces vásárlás során már 9,53 kWh-t tölt vissza. Ez több mint 100 kilométerre elegendő - már ha az embernek nincs melege és nem is fázik, mert a klíma és a fűtés használata gyorsan meríti az akksit.

Autogramm

Vezetési élmény 3/4

Egyszerű, gyors, komfortos, épp csak néha túl hangos

Teljesítmény 3/4

61 kW (83 lóerő)

Max sebesség 130 km/óra

0-100 km/h: 11,9 s

Fogyasztás 4/4

12,7 kWh (normál), 8,7 kWh (a teszt során)

Ár 2/4

4 és félmillió forinttól

A tesztautó ára 8 és félmillió forint

Kapcsolódó cikkek

A belső számít igazán: leteszteltük az új Hyundai i30 Fastbacket

A belső számít igazán: leteszteltük az új Hyundai i30 Fastbacket

A nagyra nyíló hátsó ajtónak köszönhetően az új Hyundai igazi egzotikum a kompaktosztályban.

Egy komfortos alternatíva: leteszteltük a Peugeot 208-at

Egy komfortos alternatíva: leteszteltük a Peugeot 208-at

A Peugeout új kisautója még sportossá is válik, ha épp ez a kívánságunk.

Árammal boldog: leteszteltük a VW e-Upot

Árammal boldog: leteszteltük a VW e-Upot

Takarékos, elektromos, mindennapos - legalábbis a városban